K úspechu platformy spoločnosti Samsung prispieva silný záujem spotrebiteľov o streamované video a aplikácie, ktoré je možné prevádzkovať na rôznych typoch zariadení.
Popredná svetová spoločnosť v oblasti digitálnych médií a digitálnej konvergencie Samsung Electronics Co., Ltd. predstavila nové míľniky určené pre inteligentné televízory, medzi ktoré patrí Samsung Apps a nové aplikácie a služby, ktoré na najväčšiu obrazovku, aká sa v domácnostiach nachádza, prinášajú ešte bohatšie možnosti zábavy.
S viac než 1 400 dostupnými aplikáciami a priemerným počtom denne stiahnutých aplikácií dosahujúcim 50 000 sa obchod Samsung Apps stal najpoužívanejšou platformou pre inteligentné televízory ako medzi vývojármi aplikácií, tak medzi poskytovateľmi prémiového obsahu. Spotrebitelia stále viac používajú svoje televízory na prehrávanie streamovaného obsahu a stále populárnejšie sú aj aplikácie ponúkajúce interaktívny a používateľsky prispôsobený obsah prinášajúci to, čo divákov skutočne zaujíma, či už je to hudba, šport, fitness, sociálne siete či spravodajstvo.
Medzi nové aplikácie budú v roku 2012 patriť Angry Birds, Discovery Channel, M-GO od MediaNavi, Bravo od NBC, The Daily a ‚I Love the 80′ s Trivia‘ od VH1. Pridávajú sa tak k plejáde už existujúcich obľúbených aplikácií zahŕňajúcich napr. AOL HD, CNBC Real-Time, Comcast Xfinity ESPN ScoreCenter, Hulu Plus, MLB.TV, MTV Music Meter, NBA Game Time, Netflix, NHL Gamecenter, TIME TV, The Broadway channel, Verizon Flex View a Wall Street Journal Live.
Na Slovensku má zákazník navyše k dispozícii lokálny obsah v podobe širokej ponuky všetkých žánrov vrátane 3D filmov z on-line požičovne spoločnosti Topfun, počasie alebo Ocko TV. Ďalšie aplikácie s multimediálnym obsahom budú nasledovať v priebehu prvého štvrťroka 2012. Spoločnosť Samsung očakáva, že v priebehu januára 2012 bude pokorená hranica 15 miliónov stiahnutých aplikácií, čo predstavuje 50% nárast oproti predchádzajúcim 10 miliónom, ktoré boli prekonané v októbri 2011.
„Podľa nášho prieskumu k úspešnému presadzovaniu inteligentných televízorov prispieva predovšetkým záujem o prístup k videu a TV kedykoľvek a kdekoľvek,“ uviedol Eric Anderson, viceprezident divízie Content and Product Solutions spoločnosti Samsung Electronics America.
„Okrem toho spotrebitelia čoraz častejšie očakávajú, že k obsahu a aplikáciám budú mať prístup aj prostredníctvom ďalších obrazoviek, ktoré vo svojich domácnostiach majú. Vzájomne prepojený ekosystém spoločnosti Samsung, do ktorého patria naše inteligentné televízory, telefóny, fotoaparáty a dokonca aj inteligentné domáce spotrebiče, je schopný tieto očakávania splniť, pretože v roku 2012 sa naša platforma ďalej dramaticky rozvíja, takže je schopná poskytnúť dokonalejší používateľský zážitok. Aj obchodný model spoločnosti Samsung sa veľmi dobre dopĺňa s obchodnými modelmi televíznych spoločností a veľkými mediálnymi spoločnosťami.“