Po dlhých 25 rokoch, Nintendo znovu prebúdza k životu jednu zo svojich značiek. Áno, už je to 25 rokov, čo prvý Kid Icarus uzrel svetlo sveta na konzole NES. Predpokladám, že väčšina z vás si to zrejme nepamätá a priznám sa, že donedávna som ani ja o tejto hre nepočul. Ešte pred 19 rokmi vyšla ďalšia časť a odvtedy to vyzeralo, že táto herná séria je mŕtva. Až doteraz. Producent Masahiro Sakurai a jeho tím v Project Sorasa sa rozhodli Icara vzkriesiť, a tak sme sa nedávno dočkali, opäť na konzole od Nintenda (konkrétne na handhelde 3DS), hry s názvom Kid Icarus: Uprising.
Už názov spolu s boxartom hry, na ktorom sa nachádza chlapec s krídlami, evokuje súvislosť s gréckou mytológiou. Iste je vám veľmi dobre známy príbeh o Daidalovi a Ikarovi, ktorí spoločne utiekli z veže, vďaka krídlam vyrobeným z pier vtákov. Kid Icarus: Uprising sa skutočne zameriava na grécku mytológiu, avšak v netradičnom japonskom podaní. V hre sa prevtelíte do postavy menom Pit, už ako som spomínal, chlapca s krídlami. Napriek krídlam Pit sám nedokáže lietať, a tak ho bude odprevádzať bohyňa Palutena, ktorá kontroluje dráhu jeho letu, ten však nesmie presiahnuť 5 minút. Vašou úlohou v tomto príbehu nebude nič menšie, ako záchrana samotného sveta. Do cesty sa vám pripletie enormné množstvo nepriateľov, bossov a rôznych ďalších postáv. Zo známych postáv tu stretnete napríklad Pandoru, Medúzu, Hydru, dokonca aj samotného „šéfa“ podsvetia (Hádes) .
Žánrovo hru nie je ľahké zaradiť, jedná sa totižto o akýsi mix on-rail akcie a TPS akcie. Tieto dve sekvencie sa budú viac-menej pravidelne striedať. Takmer každá misia začína letom, ktorý sa nesie v on-rail duchu. Kam poletíte, si vyberať nemôžete. Trasu máte striktne naplánovanú a vašou úlohou je iba strieľať nepriateľov, a zároveň sa vyhýbať ich strelám. Keďže Pit nemôže letieť naraz dlhšie ako 5 minút, čo je odôvodnené tým, žeby mu zhoreli krídla, tak vás po týchto úsekoch čakajú pasáže na zemi. Po pristáti už máte Pita pod kontrolou vy, sami ovládate jeho pohyb a hra sa v podstate hrá ako TPS akcia. Na niektorých miestach vám hra na krátko dovolí použiť vozidlo alebo robota, s ktorým ste rýchlejší, a zároveň aj silnejší. Hra je celkovo rýchla akcia , ktorá vám nedá ani na chvíľu vydýchnuť. Jednu akčnú časť strieda ďalšia, a tak to pokračuje, až kým nedôjdete k bossovi danej kapitoly.
Vďaka svojej intenzívnosti Kid Icarus nezačne nudiť ani na chvíľu a stále vás bude poháňať vpred . Do cesty sa vám postaví množstvo rozličných nepriateľov, prevažne neľudského pôvodu. Autorom skutočne nemožno uprieť originalitu pri vytváraní jednotlivých monštier. Druhov nepriateľov je proste veľa a všetky sú unikátne, či už vzhľadom alebo útokmi, ktorými disponujú. Napríklad ma prekvapilo, keď ma jeden z nich premenil na pochodujúcu zeleninu a rozbehol sa ku mne s vidličkou v ruke. Ak sa mi nepodarilo utiecť, tak ma jednoducho zjedol a to znamenalo koniec hry. Naopak, ak som bol úspešný a ušiel, tak o pár sekúnd som sa premenil späť a mohol opätovať útok.
Proti veľkému množstvu nepriateľov budete potrebovať aj veľký arzenál zbraní. Tie sú rozdelené do deviatich tried: Staffs, Bows, Clubs, Orbitars, Blades, Claws, Palms, Cannons a Arms. V každej kategórii si postupne budete odomykať desiatky zbraní. Väčšina z nich dokáže vykonávať útoky na blízko aj na diaľku, niektoré však iba po jednom z týchto útokov, buď range (na diaľku) alebo melee (na blízko). Každá zbraň sa tiež po chvíli nečinnosti nabije a prvú strelu vystrelí omnoho silnejšie . Funkcia „Fuseweapons“ vám umožní spojiť dve zbrane dokopy, a tým vznikne jedna silnejšia zbraň. Okrem klasických nepriateľov si zabojujete aj proti bossom. Na konci každej kapitoly vás čaká jeden. Hlavne ten posledný bossfight je epický. Okrem zbraní vám život neraz zachránia aj špeciálne schopnosti. Tie sa taktiež odomykajú postupne, no nemôžete mať všetky schopnosti naraz. Túto časť autori tiež zvládli zaujímavo. Jednotlivé schopnosti majú tvar „tetrisových kociek“ a tie ukladáte do štvorca s danými rozmermi. Podľa toho ako si ich poukladáte, si sami určíte, aké a koľko schopností naraz môžete mať.
Zbrane si môžete tiež kupovať. Platidlom v hre sú srdcia, ktoré získavate v jednotlivých kapitolách. A zase zbrane ktoré nepotrebujete, môžete premeniť na srdcia. Tie majú vplyv aj pri výbere náročnosti. Zabudnite na označenie: easy, medium, hard, aj v tejto oblasti sa snažili byť autori originálny. Pred začiatkom každej kapitoly si vyberáte náročnosť na vodorovnej osi. Tá obsahuje čísla od 0.0 až po 9.0 a vy si ľubovoľne môžete vybrať číslo, aké chcete. Čím väčšie číslo, tým je hra ťažšia, no zároveň váš čaká vyššia odmena v podobe sŕdc. Človeku dá poriadne zabrať už napríklad aj 6.0 a ak si nastavíte 9.0, tak sa pripravte na hotové peklo.
Hrou vás budú sprevádzať aj neustále dialógy medzi Pitom a Palutenou, prípadne inými postavami. Jednotlivé rozhovory sú vtipné a uvoľňujúce, človek si na nich rýchlo zvykne a ešte viac si obľúbi postavy. Občas budete počuť aj odkazy na pôvodnú hru. Do hry sú ešte zakomponované aj achievementy. Spolu ich môžete získať až 360 a sú rozdelené do troch obrazcov po 120. Ak nejaký získate, tak sa vám otvorí jeden štvorček na obrázku, pri získaní všetkých 120 dostanete celý obraz.
Zatiaľ sa vám mohlo zdať, že hra nemá žiadnu chybu, no to, žiaľ, nie je pravda. Hlavným neduhom hry je ovládanie. Hlavne chvíľu potrvá, kým si naňho zvyknete. Na pohyb slúži circlepad, strieľate tlačidlom L a stylus slúži na mierenie. Ovládacia schéma sa zdá byť jednoduchá, avšak v praxi je veľmi nekomfortná. Keďže v jednej ruke držíte stylus, tak druhá ruka musí držať konzolu, a pritom ešte obsluhovať circlepad a stláčať L. To je jednak nepohodlné a ešte vás aj začne bolieť ruka. Istým riešením je stojan, ktorý obsahuje každé balenie hry. Na stojane sa to skutočne hrá lepšie, keďže už odpadá povinnosť držať konzolu. Ale stojan vám zachráni situáciu iba doma, ak chcete hrať hru v autobuse alebo podobne, tak je to už horšie. Ak ste náhodou ľavák, ako som aj ja, tak nastáva ďalší problém, keď musíte držať stylus v pravej ruke, čo je pre mňa dosť neprirodzené. To by mal zase vyriešiť circlepadpro, no to je už zase ďalšia periféria, ktorú potrebujete.
Ak si však na ovládanie zvyknete, tak vás čaká skvelý zážitok. V singleplayeri hra ponúka 25 kapitol, ktoré prejdete približne za 10 hodín, ak budete hrať na vyššej náročnosti, tak pokojne aj viac. Ak by vám to nestačilo, tak je tu prítomný aj multiplayer. Ten obsahuje 2 módy – Light vs. Dark a Free for All. Mód Light vs. Dark je v podstate niečo ako team deathmatch, kde bojujete 3 proti 3 a vo Free for All bojuje každý proti každému.
Hra je na tom slušne aj po grafickej stránke. Nedá mi nespomenúť množstvo originálnych a veľmi pekne spracovaných prostredí, hlavne v misiách vo vzduchu, ktoré niekedy doslova vyrážajú dych. Nešetrilo sa ani efektmi. Rôzne strely, lúče a výbuchy sú na každom kroku. Dokonca aj 3D spracovanie je celkom slušné a na rozdiel od ostatných titulov som si ho tu aj dosť často zapínal. Tiež ma veľmi prekvapila hudba. Tá je jedným slovom nádherná. Nájdete tu množstvo skladieb, ktoré je radosť počúvať.
Masahiro Sakurai a jeho tím odviedli kus kvalitnej práce. Priniesli na svet hru s intenzívnou, neutíchajúcou akciou, okorenenou vtipnými dialógmi a sršiacou originalitou na každom kroku. Ak sa prehryziete cez nepraktické ovládanie, tak sa zaručene budete baviť. Kid Icarus: Uprising je povinnosť pre všetkých majiteľov Nintenda 3DS a tí, čo konzolu ešte nemajú, tak k jej kúpe je toto jeden z dôvodov.
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
90% |
![]() |
ŽÁNER | akcia |
VÝROBCA | Nintendo |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Nintendo / Conquest |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
![]() |
|
Už onedlho na www.gsshop.sk! |