- Režisér The Elder Scrolls Online Matt Firor počas GDC prezentácie odhalil, že MMORPG hra zarobila od svojho vydania 2 miliardy dolárov
- Aj vďaka masívnemu komerčnému úspechu neplánuje štúdio zastaviť prísun nového obsahu
Aj keď The Elder Scrolls Online mal komplikované začiatky, tak časom sa zo škaredého káčatka stala krásna labuť. Výsledok? 2 miliardy dolárov za 10 rokov. Toto číslo odprezentoval režisér hry a šéf Zenimax Online Studios Matt Firor počas GDC prezentácie.
Firor počas prezentácie odhalil, že pôvodný koncept hry bol The Elder Scrolls: Origins a hra bola jasne inšpirovaná hrou World of Warcraft. Prvotné vydanie však hráčov neohúrilo. „Dostali sme veľa spätnej väzby,“ povedal Firor. „Bola to nešťastná smršť chýb, nedostatku hráčskej ekonomiky, kritiky boja a nespokojnosti s požadovaným predplatným.“
Štúdio však pri hre zostalo a adresovalo výhrady komunity. A už rok po vydaní prinieslo Tamriel Unlimited a efekt bol okamžitý. „Cez noc sa počet prihlásených hráčov na PC zdvojnásobil len preto, že sa hráči mohli vrátiť bez predplatného, mohli jednoducho hrať. Nasledujúcu noc sa počet opäť zdvojnásobil. Takže sme vedeli, že sme na správnej ceste.“
Jasná budúcnosť
V dnešnej dobe má ZOS celkom jasný systém dodávania nového obsahu. Každý rok dostáva hra novú Kapitolu. Tá pozostáva zo štyroch samostatných častí, ktoré sú spojené do celkového príbehu a väčšinou obsahujú novú zónu, platenú expanziu a menšie DLC. A vďaka tomu sa za 10 rokov podarilo hre utŕžiť 2 miliardy dolárov naprieč predplatným, mikrotransakciami a DLC obsahom. A preto štúdio neplánuje s pridávaním nového obsahu prestať.
Na Steame sa napríklad The Elder Scrolls Online udržal v rebríčku TOP 100 najpredávanejších hier neuveriteľných 481 týždňov (viac ako 9 rokov) a v tejto exkluzívnej spoločnosti sa nachádza s hrami ako GTA V (482 týždňov), Rust (459 týždňov), Counter-Strike (609 týždňov) či Rainbow Six Siege (439 týždňov).
Štúdio však okrem podpory The Elder Scrolls Online pracuje aj na ďalšej hre. Tá je označená ako Project Kestrel a predpokladáme, že taktiež ide o online zameranú hru. Podľa režiséra projektu Bena Jonesa sa na hre pracuje už viac ako 5,5 roka a preto by nás neprekvapilo, ak by k odhaleniu hry došlo počas letnej Xbox prezentácie.