- Po vydaní troch menších platených PvE misií komunita Overwatch 2 dúfala, že ďalšie budú nasledovať
- Nič také sa však nekoná, pretože Blizzard sa chce sústrediť výlučne na PvP stránku hry k čomu dopomohol nie príliš veľký komerčný úspech spomínaných misií
- Overwatch 2 však v súčasnosti patrí k tým menej ziskovým značkám Blizzardu, čo dokazuje aj podiel pre zamestnancov za posledný polrok
Overwatch 2 to má od začiatku ťažké. Blizzard totiž zjavne podcenil vlastné schopnosti a nedokázal priniesť pre hráčov schopný sľubovaný PvE mód. Výsledkom toho je, že štúdio všetky snahy o PvE v hre vzdáva.
Prezradil to redaktor Bloomberg Jason Schreier a to vďaka kontaktom priamo v štúdiu Blizzard. Vývojári totiž v týchto dňoch obdržali svoje šeky za výkonnostný podiel hry Overwatch 2 za druhú polovicu roka 2023. A na ňom svietila veľká nula. Vývojári hry však boli už v priebehu minulého roka oboznámení s faktom, že komerčný výkon Overwatch 2 nie je taký, ako spoločnosť očakáva. Práve tri platené PvE misie mali priniesť vyššie tržby. Ich vydanie sa však skončilo tak veľkým neúspechom, že Blizzard v súčasnosti zrušil všetky ďalšie PvE misie vo vývoji a bude sa sústreďovať plne na PvP časť hry.
„V minulom roku dostal Overwatch 2 platený balíček troch príbehových misií PvE, ktorý sa podľa ľudí oboznámených s obchodom predával zle. To bolo hlavným dôvodom poklesu bonusov. V januári bola v rámci znižovania počtu zamestnancov prepustená väčšina tímu, ktorý stojí za PvE v Overwatch 2,“ píše Schreier.
Medzi vývojármi Overwatch 2 však panuje optimizmus. Plné sústredenie na PvP totiž prináša vieru v obrat sentimentu hráčov. Pretože ak sa to nestane, tak nízke bonusy môžu viesť k odchodu kľúčových vývojárov hry.
Problém s bonusmi
Blizzard platí podľa Schreiera menej ako susedné štúdiá, ako napríklad Riot Games. Polročné bonusy za výkon sú teda kľúčom k dosiahnutiu solídneho zárobku. Ešte donedávna fungoval Blizzard na princípe celofiremných bonusov. To znamenalo, že nezáležalo na tom, či vývojár pracoval na World of Warcraft, Overwatch alebo Diablo – všetci zdieľali úspechy a neúspechy celej spoločnosti.
Manažment spoločnosti Activision však dlhé roky tlačil na to, aby sa výkonnostné bonusy delili na základe herných projektov. A v roku 2023 sa mu to podarilo presadiť. Vývojári sú teda viazaný ku konkrétnym herným sériám. A teda zatiaľ čo vývojári Overwatch 2 dostali na bonusoch veľkú 0, tak vývojári Diablo IV a World of Warcraft si odniesli pekné polročné odmeny.
V súčasnosti je však vlastníkom Activision Blizzard Microsoft. Ten v októbri 2023 dokončil akvizíciu za 68,7 miliardy dolárov. V januári ohlásil svoj odchod šéf Blizzardu Mike Ybarra a Microsoft na jeho miesto dosadil Johannu Faries. Tá prezradila zamestnancom, že sa pozrie na detaily zdieľania bonusov a na ďalšie nepopulárne opatrenia, ktoré pretlačil manažment Activisionu. Medzi tie patril napríklad tzv. stack ranking a nutnosť návratu do kancelárií. Zatiaľ však žiadne rozhodnutie neurobila.