- Gearbox ukázal počas The Game Awards nový trailer na Borderlands 4
- Okrem toho však vývojári prezradili nové detaily o hre
Borderlands 4 sa javí ako celkom tradičné pokračovanie známej série. Dôraz na zaujímavého antagonistu, získavanie skillov a hlavne miliardy zbraní. A v neposlednom rade aj štyri hrateľné postavy. Jedna vec sa však zmení a to dosť podstatne.
Randy Pitchford totiž v rozhovore pre Gamespot potvrdil, že hra už nebude segmentovaná na samostatné mapy, ako predchádzajúce diely v sérii. Namiesto toho ponúkne jeden veľký otvorený svet, ktorý budete môcť preskúmať bez načítavacích obrazoviek.
„V hre Borderlands 3 bola myšlienka cestovania na rôzne planéty viac rozdelená,“ Pitchford. „Bolo to trochu menej otvorené a slobodné. Borderlands 4 je najotvorenejšia a najslobodnejšia hra [v rámci série].“
„Keď sa pozriete na túto scénu [v traileri], vidíte, ako sa tieto postavy pozerajú na výhľad,“ povedal Pitchford. „V každej videohre, ktorú ste kedy hrali, je to kulisa, však? V Borderlands 4 je všetko, čo vidíte, hrateľný priestor, do ktorého sa môžete dostať a ktorý môžete dosiahnuť bez načítania.“
Otvorený svet ako negatívum?
Za všetko môže fakt, že Borderlands 4 je prvou hrou v sérii vyvíjanou výlučne na súčasnú generáciu konzol. Pitchford si však uvedomuje, že pojem „otvorený svet“ prichádza aj s negatívnou konotáciou a rovno ju tak aj adresoval. „Jednou z výziev termínu „otvorený svet“ je to, že iné hry s ním robili rôzne veci a my robíme veci, ktoré nerobili žiadne z nich. Ale sú veci, ktoré my konkrétne nerobíme, pretože sme Borderlands. A tak veľmi nám záleží na dynamike boja a tak veľmi nám záleží na tom, aby sme sa cítili ako v momente. My tento [svet] vytvárame. Všetko, čo sa odohráva, má [účel]. Je za tým cítiť srdce dizajnéra. Môžete povedať, že to robili ľudia, ktorým na tom veľmi záleží. Dali to sem pre [hráča]. Nie je to všetko len systémový, algoritmicky naplnený svet. Takže buďte opatrní, keď o tom hovoríte. Nehovoril by som „otvorený svet“, pretože tento [termín] bude spojený s negatívami. To nie je to, čo sme. Ale je to bezproblémové a je to expanzívne a je to väčšie ako čokoľvek, čo sme kedy robili, a je to naplnené ako nič, čo sme kedy robili.“
Ďalšou zmenou bude pridanie vystreľovacieho háku, ktorý urýchli tempo prestreliek a pohybu po mape.
Hra sa odohráva na planéte Kairos, pričom na pozadí môžete vidieť mesiac Elpis, ktorého osud je známy všetkým, ktorí hrali trojku. Trailer nám ukázal aj hlavnú antagonistku – Ripper Queen.
Teraz nám už len zostáva dúfať, že hra dopadne lepšie ako filmová adaptácia. Borderlands 4 príde na budúci rok na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.