- Christopher Barrett podal žalobu na štúdio Bungie a spoločnosť Sony
- Obvinil ich z neoprávneného prepustenia
V priebehu tohto roka sme sa dozvedeli, že vo vývoji hry Marathon nastalo veľké zemetrasenie. Režisér hry Christopher Barrett odišiel od projektu a aj zo štúdia. Najprv to vyzeralo na dobrovoľný odchod. Následne sme sa však dozvedeli, že Barrett dostal výpoveď.
Dôvodom malo byť jeho údajne nevhodné správanie voči ženským zamestnancom štúdia Bungie. Web Bloomberg informoval že „viaceré zdroje webu povedali, že sa naňho sťažovalo najmenej osem žien, a následné vyšetrovanie zistilo, že nižšie postavené zamestnankyne nazýval príťažlivými, žiadal ich, aby si zahrali hru Truth or Dare, a hovoril o svojom bohatstve a moci v spoločnosti Bungie, pričom im zrejme naznačoval, že by im mohol pomôcť v kariére v spoločnosti.“
Snaha ušetriť?
Teraz však Barrett zažaloval Bungie a aj vlastníka štúdia, spoločnosť Sony. Popiera svoju vinu a tvrdí, že za jeho prepustením bola snaha štúdia Bungie vylepšiť si svoje finančné renomé. Barrett mal totiž ako jeden z dlhoročných členov štúdia Bungie nárok na odmenu vo výške 45 miliónov dolárov, ako súčasť akvizície štúdia Bungie spoločnosťou Sony. Jeho prepustením však stratil nárok na túto odmenu.
Barrett tvrdí, že bývalí zamestnávatelia „úmyselne zničili Barrettovu povesť tým, že nepravdivo a verejne naznačili, že Barretta ‚vyšetrovali‘ a ‚zistili‘, že sa dopustil sexuálneho zneužívania.“ Barrett vo svojej žalobe uvádza, že spoločnosti sa zapojili do „drzého plánu“, aby sa vyhli vyplateniu viac ako 45 miliónov dolárov, ktoré mu patrili podľa pracovnej zmluvy, a aby „preniesli vinu a odvrátili pozornosť od svojich obrovských obchodných neúspechov“.
Žiada odškodné vo výške 200 miliónov dolárov. Súčasťou tejto sumy by malo byť 45 miliónov dolárov na ktoré mal nárok plus úroky a taktiež aj 45,5 milióna dolárov za porušenie Wage Rebate Act v štáte Washington a „nie menej ako 100 miliónov dolárov“ za urážku na cti a sankčnú náhradu škody, Barrett tiež požaduje návrat do pozície režiséra hry Marathon.
Barrett bol členom Bungie od časov vývoja hry Myth. Medzi hráčmi bol považovaný za schopného režiséra, za čo môže jeho pôsobenie pri expanziách Forsaken a The Taken King.