- Bývalý šéf Sony Interactive Entertainment America a šéf Worldwide Studios (dnes PlayStation Studios) Shawn Layden sa okrem rozhovoru pre GamesBeat zúčastnil aj What’s Up PlayStation podcastu
- Tam sa rozhovoril o dôležitosti exkluzivít
Koncept exkluzivít naviazaných na kus hardvéru. Jeho hranice sa v dnešnej dobe začínajú posúvať. Zatiaľ čo Xbox už dávnejšie vydáva svoje first-party hry PC v deň vydania a teraz prináša vybrané hry aj na PlayStation a Nintendo Switch, tak Sony už taktiež začína experimentovať s portovaním svojich hier na PC a to aj v deň vydania.
Prečítajte si tiež
Bývalý šéf PlayStation: Exkluzivita je achillovou pätou veľkých hier
Bývalý šéf SIE Shawn Layden však v podcaste What’s Up PlayStation ukázal svoj pohľad na exkluzivity.
„Exkluzivita bude vždy dôležitá, pretože pomáha sústrediť sa a zdôrazniť vlastnosti vašej platformy. Čo tu môžete technicky urobiť, čo nemôžete urobiť niekde inde. Ale keď sa vaša platforma etabluje a trh rozpozná, kde sa v tomto panteóne herných možností nachádzate, myslím, že potreba exkluzivity sa trochu znižuje.“
Problémom je však podľa Laydena kombinácia konzolového trhu, ktorý nerastie a rastúcich rozpočtov hier. Tento problém budú musieť výrobcovia konzol vyriešiť.
PlayStation nebol o exkluzivitách
Layden taktiež kontroval myšlienke, že PlayStation platforma bola vybudovaná na exkluzivitách. „PlayStation nikdy nebol platformou, ktorú by riadili first-party hry. Keď sa pozriete na spoločnosti Nintendo a Sega v 90. rokoch, ich first-party produkcia tvorila leví podiel na trhu so softvérom. Mohli ste publikovať na N64, ale 10 najlepších hier na ňom vždy boli hry od Nintenda. PlayStation vždy začínal so zameraním obchodu s platformou na third-party hry.“
„First-party“ tu nie je na to, aby ukradla podiel na trhu spoločnosti Electronic Arts alebo Square. „First-party“ je tu na to, aby zväčšila koláč.“