- V posledných rokoch sa čoraz častejšie začína spomínať pojem AAAA hra
- Tento pojem používajú hlavne šéfovia vydavateľstiev v snahe nabudiť dojem veľkosti ich hry
- CD Projekt však zvolil opačný postup…
Šéf Ubisoftu Yves Guillemot pred vydaním pirátskej hry Skull & Bones celkom rozosmial hernú komunitu, keď túto hru označil ako „AAAA“ projekt. Samozrejme, toto označenie bolo venované investorom Ubisoftu v snahe predať potenciál tohto projektu. Bohužiaľ…Skull & Bones veľmi slávne nedopadol.
Pojem „AAAA hra“ však teraz majú v mozgoch vrytý akcionári a investori a preto nie je veľkým prekvapením, že počas nedávnej prezentácie finančných výsledkov CD Projekt RED sa tento pojem dostal na pretras.
Konkrétne sa investori spýtali štúdia, či budú vytvárať „iba AAA hry.“
Otázka znela: „Trúfate si prehodnotiť, či bude CD Projekt naďalej vyrábať „len“ AAA?“
Na túto otázku odpovedal finančný šéf CD Projekt RED Piotr Nielubowicz a nepriamo vysmial Ubisoft: „Naše hry budú AAAAA.“
Treba však podotknúť, že rozpočty veľkých hier začínajú smerovať do AAAA a AAAAA sektora. CD Projekt RED napríklad odhalil, že na opravy Cyberpunk 2077 a vývoj expanzie Phantom Liberty minul 125 miliónov dolárov. 21 miliónov z toho bolo minutých na marketing expanzie Phantom Liberty.
CD Projekt RED v súčasnosti vyvíja novú Zaklínač hru (Polaris), pokračovanie Cyberpunk 2077 (Orion), remake prvého Zaklínača, spin-off Zaklínača a novú hernú značku (Hadar).