- Vydavateľstvo Electronic Arts oznámilo svoj plán prepustiť 5% všetkých zamestnancov
- To znamená, že o prácu príde približne 670 ľudí
- Šéf Electronic Arts sa chce odkloniť od vývoja licencovaných hier
Vydavateľstvo Electronic Arts taktiež nezostalo nepoškodené súčasnou zložitou ekonomickou situáciou. Šéf EA Andrew Wilson oznámil plán prepustiť 5% všetkých zamestnancov spoločnosti (približne 670 ľudí).
Podľa Wilsona EA reaguje na „transformáciu herného priemyslu, kde sa motivácie a potreby hráčov drasticky zmenili.“ Wilson taktiež oznámil nečakaný krok EA odkloniť sa od vývoja licencovaných hier.
EA totiž v posledných rokoch spustilo vývoj hneď niekoľkých hier založených na populárnych licenciách. Obeťou sa tak stalo štúdio Respawn, ktoré zrušilo vyvíjanú Star Wars FPS hru (údajne šlo o Mandalorian hru). Star Wars RTS hra je však pravdepodobne stále vo vývoji.
Prečítajte si tiež
EA zrušilo Star Wars FPS hru a jedno Battlefield štúdio
Okrem toho však štúdio EA Motive pracuje na Iron Man hre a štúdio Cliffhanger Games pracuje na Black Panther hre. Osud týchto projektov však nie je v ohrození a zmena sa týka skôr budúcnosti.
EA tak chce staviť na vlastné značky (Battlefield, Mass Effect atď.), športové hry a masívne online komunity. „Toto väčšie zameranie nám umožňuje rozvíjať kreativitu, zrýchľovať inovácie a zdvojnásobiť naše najväčšie príležitosti – vrátane vlastneného duševného vlastníctva, športu a masívnych online komunít – aby sme hráčom poskytli zábavu, ktorú chcú dnes a zajtra. Napokon zefektívňujeme prevádzku našej spoločnosti, aby sme fanúšikom všade na svete poskytovali hlbšie a prepojenejšie zážitky, ktoré budujú komunitu, formujú kultúru a rozvíjajú fandovstvo.“
Podľa informácií Wilsona sa však prepúšťanie dotkne primárne podporných tímov. Aj keď sa dotkne aj niektorých vývojárov, EA im chce ponúknuť pozíciu v inom tíme vrámci spoločnosti.
Herný priemysel tak pokračuje v brutálnom roku. Po včerajšom prepúšťaní v PlayStation divízii a dnešnom prepúšťaní v Electronic Arts sme sa za dva mesiace vyšplhali na takmer 8000.
Celá interná správa šéfa Electronic Arts
Tím, Bavíme, inšpirujeme a prepájame viac ľudí s väčším obsahom a hlbšími zážitkami ako kedykoľvek predtým. V minulom roku sme zorganizovali našu spoločnosť tak, aby sme ešte viac posilnili našich kreatívnych lídrov pri plnení našich strategických priorít, ktorými sú zábava masívnych online komunít, rozprávanie hitových príbehov a využívanie sily komunity v našich hrách a okolo nich. Tieto kroky nám umožnili vytvoriť väčšie a odvážnejšie zážitky pre stovky miliónov hráčov a fanúšikov na celom svete. Vedieme tiež cez zrýchľujúcu sa transformáciu odvetvia, v ktorom sa výrazne zmenili potreby a motivácie hráčov. Fanúšikovia sa čoraz viac zapájajú do najväčších IP a hľadajú u nás širšie zážitky, kde môžu hrať, sledovať, vytvárať obsah a vytvárať hlbšie väzby. Naše odvetvie existuje na špičke zábavného priemyslu a v dnešnom dynamickom prostredí posúvame spôsob našej práce dopredu a pokračujeme vo vývoji nášho podnikania. Ako spoločnosť plná tvorcov a rozprávačov príbehov veríme v hodnotu tímov, ktoré spoločne inovujú, a neustále sa učíme a prijímame nové spôsoby spolupráce s cieľom rozvíjať a slúžiť našim globálnym komunitám. Vzhľadom na to, ako a kde pracujeme, pokračujeme v optimalizácii našej globálnej realitnej stopy, aby sme čo najlepšie podporili naše podnikanie. Taktiež ukončujeme vývoj hier a upúšťame od vývoja budúcich licencovaných IP, o ktorých si myslíme, že nebudú úspešné v našom meniacom sa odvetví. Toto väčšie zameranie nám umožňuje rozvíjať kreativitu, urýchľovať inovácie a zdvojnásobiť naše najväčšie príležitosti - vrátane našich vlastných IP, športov a masívnych online komunít - a poskytovať tak zábavu, ktorú hráči chcú dnes a zajtra. Napokon zefektívňujeme prevádzku našej spoločnosti, aby sme fanúšikom na celom svete poskytli hlbšie a prepojenejšie zážitky, ktoré budujú komunitu, formujú kultúru a rozvíjajú fandovstvo. V tomto období zmien očakávame, že tieto rozhodnutia ovplyvnia približne 5 % našich zamestnancov. Chápem, že to vyvolá neistotu a bude to náročné pre mnohých, ktorí pracovali s takým nasadením a vášňou a významne prispeli k rozvoju našej spoločnosti. Hoci to nebude mať vplyv na každý tím, je to najťažšia časť týchto zmien a dôkladne sme zvážili všetky možnosti, aby sme sa pokúsili obmedziť dopady na naše tímy. Naším hlavným cieľom je poskytnúť členom tímu možnosti nájsť si nové úlohy a cesty prechodu na iné projekty. Tam, kde to nebude možné, budeme každého kolegu podporovať a pracovať s ním s maximálnou pozornosťou, starostlivosťou a rešpektom. Informovanie o týchto dopadoch sa už začalo a do začiatku budúceho štvrťroka bude z veľkej časti ukončené. Chcem vyjadriť svoje uznanie všetkým, ktorí pomohli prispieť k pokračujúcemu príbehu EA. Sme tím, ktorý sa opiera o naše hodnoty, aby viedol budúcnosť zábavy, a teším sa na to, čo spoločne vytvoríme. Ďakujem vám za všetko, čo robíte.