Heroes of Might and Magic IV

Titulný obrázok pre Heroes of Might and Magic IV

Heroes of Might and Magic IV je ťahová strategická hra, ktorú vyvinul Gus Smedstad prostredníctvom spoločnosti New World Computing a vydala spoločnosť 3DO Company pre osobné počítače so systémom Microsoft Windows v roku 2002. Je štvrtým dielom populárnej série Heroes of Might and Magic, pokračovaním hry Heroes of Might and Magic III a posledným dielom, ktorý vyvinula spoločnosť New World Computing.

Oficiálne odkazy:
Dátum vydania:
PC (Microsoft Windows) - 28.3.2002
Mac - 13.11.2002
Platformy: PC (Microsoft Windows), Mac
Vývojár: New World Computing, Contraband Entertainment
Vydavateľ: The 3DO Company
Herné módy: Hra pre jedného hráča (Singleplayer), Massively Hra pre viacerých hráčov (Multiplayer) Online (MMO)
Séria: Heroes of Might and Magic
Pohľad hráča: Vtáčí pohľad / Izometrický (Bird view)
Alternatívne názvy: HOMM4, Heroes of Might and Magic 4, Heroes of Might and Magic 2: The Price of Loyalty, Heroes of Might and Magic 4HOMM4, HOMM4, Heroes of Might and Magic 4
Príbeh hry:

Po udalostiach v Kronikách hrdinov: Gelu, vodca AvLeeho lesnej stráže a držiteľ Armagedonovej čepele, zaútočí na Kilgora, barbarského kráľa Krewlodu, v snahe získať a zničiť Meč mrazu. Ako predpovedá proroctvo, keď sa Armagedonova čepeľ a Meč mrazu stretnú v boji, výsledkom je mohutná explózia (známa ako Zúčtovanie), ktorá zničí svet Enroth. Mnohým obyvateľom planéty sa však podarí uniknúť cez tajomné portály, ktoré sa objavia počas Zúčtovania a ktoré ich zavedú do iného sveta s názvom Axeoth - tiež dejisko hry Might and Magic IX. Medzi utečencami sú aj mnohí hrdinovia predchádzajúcich dielov série a mnohí sa krátko po príchode do nového domova vrátia k svojim starým zvykom. Príbeh Heroes of Might and Magic IV sa odohráva predovšetkým prostredníctvom šiestich kampaní hry, z ktorých každá stanovuje, ako sa po Reckoningu a príchode enrothských utečencov na Axeoth vytvorili hlavné kráľovstvá jedného z kontinentov Axeoth. Každá z kampaní sa zameriava na vodcu frakcie a rozpráva príbeh o tom, ako sa tento vodca dostal do popredia. Na rozdiel od Heroes of Might and Magic III je všetkých šesť kampaní prístupných od začiatku a každá sa odvíja ako samostatný príbeh. V kampani Haven, The True Blade, Lysander, verný rytier, ktorý bol predtým v službách kráľovnej Catherine Ironfist, vládne vznikajúcemu kráľovstvu Palaedra, obývanému prevažne utečencami z kráľovstva Erathia. Jeho velenie však spochybňuje uzurpátor menom sir Worton, ktorý tvrdí, že je jediným žijúcim dedičom dynastie Gryfie. Mnohí Lysandrovi generáli sa prikláňajú k Wortonovi, čo prinúti lorda odhaliť Wortona ako podvodníka, inak stratí kontrolu nad svojím kráľovstvom. Na začiatku kampane Pevnosť, Sláva minulých dní, si Waerjak, barbarský náčelník, zúfa nad zmenami, ktoré postihli barbarské spoločenstvo. Po Kilgorovej smrti jeho ľud upadol do medzifrakčných sporov a hrozí mu, že sa vyhladí. S úmyslom obnoviť barbarské kráľovstvo do pokojnejšieho stavu pred Kilgorovým nástupom sa Waerjak vydáva na cestu, aby dokázal svoju silu a podmanil si súperov, pričom ho vedie jeho mentor Tarnum (predtým hlavný hrdina série Kroniky hrdinov). Kampaň Akadémie hry Cena mieru rozpráva príbeh Emílie Nighthavenovej, roľníckej dcéry enrothského sklára. Na Axeothe sa však ocitne v situácii, keď prevezme velenie nad spoločenstvom vystrašených utečencov a ukuchtí z nich kráľovstvo Veľkého Arkánu. Úspech kráľovnej Emílie však upúta pozornosť Gavina Magnusa, nesmrteľného kráľa Bracady z Heroes of Might and Magic III a Might and Magic VII, a jeho džinského sluhu Solmyra, ktorí sa snažia zabrániť tomu, aby Axeoth postihol rovnaký osud ako Enroth (t. j. aby bol zničený) tým, že magicky zbavia všetkých jeho obyvateľov slobodnej vôle. V kampani Preserve, Elwin and Shaera, Elwin, jednoduchý elf z elfského kráľovstva Aranorn (obývaného prevažne preživšími z AvLee), je zamilovaný do Shaery, ale ich románik ohrozuje lord Harke, mocný súper o Shaerinu náklonnosť. Elwinova neustála snaha o získanie svojej milovanej uvrhne región do vzájomnej vojny a ten, kto z nej vyjde ako víťaz, získa nielen Šaerinu ruku, ale aj trón Aranornu. Polomŕtvy, kampaň Nekropola, rozpráva príbeh Gauldotha Polomŕtveho, napoly človeka, napoly licha, ktorý sa stal obeťou nekromantického kúzla, ktoré zoslal, aby si zachránil život, a ktoré sa strašne zvrtlo. Gauldoth je unavený zo života na zvyškoch jedla, ktoré dokáže ukradnúť ustráchaným dedinčanom, a preto zjednotí sily preživších nekromantov a démonických Kreeganov zo starých kráľovstiev Enrothu, Deyja a Eeofol, do mocného a obávaného kráľovstva Nekross, ale je nútený konať ako ochranca živých aj mŕtvych, keď príde mocná bytosť z inej dimenzie, ktorá má v pláne ukončiť všetok život vo vesmíre. Pirátska dcéra, kampaň hry Asylum, predstavuje jedinú dcéru slávneho piráta, Tawni Balfour. Tawni zdedí loď a posádku svojho otca po jeho nešťastnej smrti. Tawni sa plaví po pobreží Zlatého mora, bojuje s obávanými bukaniermi, morskými príšerami aj morskými pannami a má v úmysle prevziať plášť svojho otca ako najobávanejší pirátsky kapitán Axeoth, pričom musí čeliť vlastnej pochybnej minulosti.

Vekové odporúčanie:
ESRB rating EPEGI rating 12
Screenshoty:
 * Metadáta hier poskytuje IGDB / Games metadata is provided by IGDB