Heroes of Might and Magic V

Staňte sa svedkami úžasného vývoja strategickej hry, ktorá definuje žáner a stáva sa fenoménom novej generácie, v ktorom sa spája klasická hlboká fantasy s vizuálom a hrateľnosťou novej generácie. V preslávenom svete Might & Magic šíria roje démonov chaos nad krajinou v neúprosnom útoku. V stávke je osud sveta a hrdinovia z rôznych legendárnych frakcií sa musia postaviť na obranu svojich záujmov. Prežite ich osud, veďte ich sily k víťazstvu a odhaľte tajný cieľ pánov démonov.
PC (Microsoft Windows) - 16.5.2006
Mac - 14.12.2006
V hre je šesť frakcií: Haven, Inferno, Necropolis, Dungeon, Sylvan a Academy. Kampaň Haven Haven je frakcia obývaná ľuďmi a ovládaná náboženskými vojenskými vodcami, Svätá Griffinova ríša propaguje "zákon a poriadok" a vieru v Elratha, draka svetla, ako svoje najvyššie ciele. Vychádzajú z ich vojenskej tradície, majú schopnosť trénovať svojich vojakov a povyšovať ich z jednej úrovne na druhú. Sú hlavnými protagonistami misií hernej kampane. Ich hlavnými hrdinami sú mladá kráľovná Izabela a verný Godrik, kráľov strýko a najvyšší generál Griffinovho impéria. Nečakaná invázia démonov preruší svadbu kráľa Grifínskej ríše Nikolaja a lady Isabel a čoskoro sa sily Grifínskej ríše dostanú do vojny s démonmi Sheoghu. Keď je Nikolaj na fronte, Isabel je spolu s abatyšou Beatrice poslaná do Letného paláca, kde ich stráži Godrik, kráľov strýko. Isabel presvedčí Godrica, aby ju nechal zúčastniť sa na vojne, namiesto toho, aby čakala. Godric má ísť do Strieborných miest hľadať pomoc u arcimága Cyrusa, zatiaľ čo Beatrice pôjde do Irolanu, aby získala pomoc od elfského kráľa Alarona. Isabel nakoniec zhromaždí armádu, ale keď sa Beatrice vráti, aby ju viedla v ústrety elfským posilám, Beatrice odhalí, že je Biara: sukuba a pomocníčka pána démonov Agraela. (V skutočnosti Biara dala pôvodnú Beatrice zabiť a prevzala jej podobu hneď, ako sa dozvedela, že Nikolaj poslal Isabel do letného paláca.) Kráľa Alarona zrejme vôbec nenavštívila a stretnutie bolo pascou Agraela, ktorý Isabel zajme. Isabel s Godrikovou pomocou Agraelovi unikne (Godrikovi sa nepodarilo získať pomoc od Cyrusa, ale sám sa vráti), ale prídu neskoro, aby zabránili Agraelovi zabiť Nikolaja, ktorý s posledným dychom vyhlási Isabel za kráľovnú namiesto seba. Kampaň Inferno Temné kráľovstvo démonov z podsvetia známe ako Sheogh, Inferno je frakcia, ktorá používa "Gating", metódu používanú na privolanie dodatočných, hoci dočasných posíl na bojisko. Démoni, ktorí majú svoje pekelné sídlo na teréne s vybuchnutou lávou, sú hlavnými antagonistami v hre a vedie ich Urgash, Drak chaosu, a ich zlý vládca, vládca démonov Kha-Beleth. Sú protagonistami druhého dejstva kampane, kde ich vedie ambiciózny a bezohľadný Agrael. Hoci je Nikolaj mŕtvy, Agrael zlyhal vo svojej misii zajať Izabelu a pokúša sa utiecť pred hnevom Kha-Beletha, Vládcu démonov a zúrivého Godrica. V úmysle zvrhnúť Kha-Beletha sa rozhodne zmocniť Srdca gryfa, ktoré Nikolaj použil v ich boji, ale Vládca démonov pošle jedného zo svojich služobníkov, Veyera. Keď Agrael dorazí do mauzólea a porazí Veyera, stretne sa s tajomným elfským zjavením Tieru, ktorý mu prezradí, že Vládca démonov sa pokúša privolať apokalyptického démonického Mesiáša. Nariaďuje Agraelovi, aby sa s ním stretol na Dračích ostrovoch, na ktoré sa dá dostať len cez elfskú krajinu Irollan. Po dlhom pochode a bojoch s elfmi sa Agrael stretne s Tieruom, ktorý mu povie o vojne zatmenia, kde bol Kha-Beleth vyhnaný, ako aj o prepojení Démona Mesiáša s Izabelou. Agrael sa prizná, že spochybnil Kha-Belethove plány, pretože sa zaľúbil do Isabel, a Tieru mu povie, že sa musí očistiť od démonickej skazenosti pomocou Obradu pravej prírody. Agrael súhlasí a počas rituálu sa Biara pokúsi ukradnúť Srdce, len aby ho poslal späť k Sheoghovi. Kampaň Nekropola Frakcia Nekropolis, kedysi tajný kult prekvitajúci v temnom podzemí Impéria a Strieborných miest, sídli v Hereši a vládnu jej skazení čarodejníci, ktorí uctievajú pokrivenú pavúčiu verziu Asha, Draka poriadku, a snažia sa v smrti nájsť večný pokoj a krásu, ktorá im bola za života odopretá. Dokážu používať temnú mágiu nekromancie na oživenie zabitých nepriateľov a naplniť svoje vlastné rady mŕtvolami. Hrdinom kampane Nekropolis je bystrý a ľstivý Markal. Medzitým v Griffinovej ríši Isabelinu pozíciu kráľovnej spochybňuje arcibiskup Randall a ďalší miestni lordi, ktorí začínajú občiansku vojnu. Objavuje sa tajomný nekromant Markal, ktorý pomáha Isabel v boji proti rebelom. Markal sa odhalí ako bývalý poradca Nikolajovej matky, kráľovnej Fiony, a ponúkne Isabel pomoc pri oživovaní jej mŕtveho manžela pomocou upírskeho odevu. Hoci mu Isabel dôveruje a pomôže mu zozbierať jeho časti, Godric je menej dôverčivý a varuje Isabel, že Markal bol pred rokmi vyhnaný pre svoju nekromanciu a zradu. Isabel ho ignoruje, a kým spolu s Markalom zbierajú artefakty, ničí bývalé spojenectvá s elfmi a čarodejníkmi, ktorých vodcu Cyrusa Markal pre jeden z artefaktov zabije. Keď to Godrik už nemôže vydržať, nechá si posledný artefakt a zabarikáduje sa v čarodejníckom meste Hikm. Markal sa mu pomstí tým, že unesie jeho dcéru Freydu, aby ho vydieral, a neskôr porazí Godrica, ktorý je uväznený. Isabel a Markal sa potom vydávajú na pochod do Siene hrdinov. Kampaň v dungeone Frakcia temných elfov Dungeon, pochádzajúca z podzemnej ríše Ygg-Chall, je skupinou padlých elfov, ktorých spoločnosť je postavená na viere v Malassa, Draka temnoty, tajnostkárstve, sprisahaní a zrade. Kedysi boli súčasťou Sylvánskej frakcie, ale stali sa odpadlíkmi, keď uzavreli pakt so záhadným Beztvárnym (v skutočnosti sú falošne obvinení z upálenia Brittigy a smrti kráľa Arniela a museli sa obrátiť na Malassu, aby prežili). Ovládali schopnosť Neodolateľnej mágie, vďaka ktorej boli ich kúzla také mocné, že aj tí, ktorí mali voči mágii najsilnejší odpor, mali len malú šancu odolať. Hrdinom kampane za temných elfov je Raelag, tajomný a ambiciózny čarodejník. V národe temných elfov Ygg-Chall usporadúva klan Shadowbrand turnaj, na ktorom si má vybrať nového vodcu. Zúčastní sa ho neznámy čarodejník Raelag (ktorý je premeneným Agraelom, všimnite si, že "Raelag" je anagramom slova "Agrael"), ktorý zvíťazí, stane sa vodcom klanu a teraz sa snaží zjednotiť klany do jedného štátu. S pomocou ďalšieho čarodejníka, Šádiho, asimiluje ostatné klany, okrem klanu Soulscar, o ktorom sa zistí, že je v spojenectve s démonmi. Raelag potom zistí, že vládca démonov poslal Veyera, aby zajal kráľovnú Izabelu. Po príchode na predmestie Sheoghu Raelag vystrieda Veyera a požiada Isabel, aby ho nasledovala do Tieru, kde sa môže očistiť od Vládcovho vplyvu. Markal ju však presvedčí o opaku a pokračujú do Siene hrdinov. Sylvánska kampaň Duchom stará frakcia Rampart z HoMM III, tentoraz je Sylvánska frakcia výraznejšie elfská, sídliaca v elfskom kráľovstve Irollan, ktoré je vraj požehnané Sylannou, Drakom Zeme. Ich hrdinovia sa zameriavajú na lukostreľbu a rovnako aj ich stvorenia, ktoré dokážu doraziť nepriateľov bez toho, aby sa ich dotkli. Ich rasová schopnosť dáva celým armádam bonusy pri boji s určitými nepriateľmi, ktorých predtým zabili. Sú náprotivkom Dungeonu. Hrdinom pre Sylvánsku kampaň je Findan, diplomat a odhodlaný bojovník. Keď je Nikolaj vzkriesený, Isabel si s hrôzou uvedomí, že kúzlo zatratilo jeho dušu a zanechalo z neho upíra. Ohromená týmto odhalením sa zrúti a Markal sa chopí príležitosti a vyhlási sa za vládcu Gryfej ríše. Keď elfský kráľ Alaron prijme grifských utečencov, Markalove vojská začnú napádať Irollan a diplomat Findan je vyslaný, aby nájazdy zastavil. Neskôr dostane za úlohu nájsť Smaragdových drakov, aby zvrátil priebeh boja proti nemŕtvym, ale po návrate nájde obliehané hlavné mesto Syris Thalla. Alaron pri obliehaní zomrie, ale povie Findanovi, aby vyhľadal Tieru. Po obrane hlavného mesta Findan cestuje na Dračie ostrovy, ale príde neskoro, aby zabránil Biarovi zabiť Tieru, hoci jeho duch povie Findanovi o Kha-Belethovom pláne; Vládca démonov umiestnil na Izabelu znamenie, takže bude nositeľkou démona Mesiáša. Takisto dá Findanovi pokyn, aby od Biary získal späť zvitok, ktorý, ak ho použije mocný mág, bude môcť Kha-Beletha zastaviť. Jediným takým mágom by mohol byť Zehir, syn Kýra. Po prenasledovaní Biary a získaní zvitku späť sa Findan vracia do Irolanu, kde sú elfovia na pokraji víťazstva, ale teraz čelia strašnému nepriateľovi v Nikolajovi, ktorý je teraz upírskym lordom. S pomocou Fénixov alebo zničením všetkých prízračných drakov Findan "privedie úsvit" a Nicolaiovi dá pokoj. Potom sa vydá hľadať Zehira. Kampaň v akadémii Frakcia Akadémia je mesto ovládané čarodejníkmi a magickými bytosťami od svojho debutu v druhej hre série. Okrem jeho umiestnenia sa toho veľa nezmenilo, presunulo sa zo zasnežených hôr Tower City v Heroes of Might and Magic III do živej púštnej scény bližšej pôvodnému hradu čarodejníkov, teraz plnej stredovekých šiat. Väčšina jej hrdinov sa zameriava na mágiu a ich armádu tvoria prevažne strelci a letci. Ich drakom je Sar-Elam, známy aj ako Siedmy drak a úplne prvý čarodejník, ktorý mal toľko moci, že sa stal drakom a pomohol vyhnať zlomyseľného Urgaša, draka Chaosu. Hrdinom pre kampaň Akadémia je mladý a drzý Zehir, syn zosnulého arcimága Cyrusa a nový arcimág Strieborných miest. Keďže Strieborné mestá sú rozvrátené Markalovou inváziou, nový arcimág Zehir sa snaží oslobodiť čarodejnícky národ z područia nekromantov a pomstiť svojho otca Cyrusa. Rýchlo zhromaždí svoje vojská a znovu získa Strieborné mestá, predtým než uzavrie spojenectvo s Findanom a Godrikom. Trojici sa podarí poraziť Markala a spáliť jeho telo, aby sa nemohol vrátiť ako lich. Sú odhodlaní zbaviť Izabelu démonického vplyvu, spojia sa s Raelagom a Šadijou a úspešne sa dostanú k Izabele, ktorá sa pripravuje vykonať Obrad pravej prírody. Potom sa však Šadja odhalí ako Biara v prestrojení a zmocní sa Isabel pred útekom do Sheoghu, kde čaká Vládca démonov. Hrdinovia sa tam vydajú tiež a v epickej bitke porazia Vládcu démonov, ktorý utečie spolu s Biarou. S Isabelou na slobode sa potom vrátia do svojich krajín. Keď Godrik a Isabel skúmajú škody vo svojej vlasti, Isabeline oči sa rozžiaria do červena, čo naznačuje, že démoni zo Sheoghu ešte nie sú celkom porazení.



