World of Warcraft: Cataclysm

Titulný obrázok pre World of Warcraft: Cataclysm

Po rokoch strávených v Outlande a Northrende sa Cataclysm vracia na dva kontinenty Azerothu, kde hráči strávia väčšinu svojej kampane. Otvorili sa nové zóny, ako napríklad hora Hyjal, potopený svet Vashj'ir, Deepholm, Uldum a Twilight Highlands. Obsahuje dve nové hrateľné rasy: worgenov z legendárneho kráľovstva Gilneas za Alianciu a goblinov z kartelu Bilgewater z ostrova Kezan za Hordu. V Kalimdore a Východných kráľovstvách je možné používať lietajúce kone a zavádza sa nové sekundárne povolanie Archeológia.

Oficiálne odkazy:
Dátum vydania:
Mac - 7.12.2010
PC (Microsoft Windows) - 7.12.2010
Platformy: PC (Microsoft Windows), Mac
Vývojár: Blizzard Entertainment
Vydavateľ: Activision Blizzard
Herné módy: Massively Hra pre viacerých hráčov (Multiplayer) Online (MMO)
Pohľad hráča: Pohľad z tretej osoby (Third person)
Alternatívne názvy: WoW: Cataclysm, Cata
Príbeh hry:

Hlavnou zápletkou rozšírenia je návrat zlého draka Deathwinga Ničiteľa (pôvodne Neltharion Strážca Zeme). Deathwing, ktorého sme naposledy videli v hre Warcraft II, ktorá sa odohrávala pred viac ako dvadsiatimi rokmi, strávil tento čas liečením a plánovaním svojho ohnivého návratu z elementárnej roviny Deepholm. Jeho návrat pretrhne dimenzionálnu bariéru v Azerothe a spôsobí rozsiahlu kataklizmu, ktorá zmení podobu veľkej časti povrchu sveta. Uprostred celosvetovej katastrofy prichádza k obnovenému konfliktu medzi Alianciou a Hordou, ktorá je teraz pod vládou Garrosha Hellscreama. S elementárnymi ríšami, ktoré sú teraz otvorené svetu, sa objavili chaotickí elementálni duchovia a ich tyranskí páni, aby pomohli Ničiteľovi a nihilistickému kultu Kladiva súmraku privodiť Hodinu súmraku: koniec všetkého života na Azerothe. Kataklizma má na svedomí množstvo politických zmien v Horde a Aliancii. V dôsledku kataklizmy vodca Hordy, orkský šaman Thrall, odstúpil z funkcie náčelníka Hordy, aby lepšie pomohol svetu Azerothu ako celku. Tejto povinnosti sa vzdal bývalý vládca ofenzívy Warsong, orkský bojovník Mag'har Garrosh Hellscream. Hellscream hľadal spôsoby, ako získať viac zdrojov a nové územia pre svoj ľud, a tak inicioval niekoľko brutálnych útokov proti Aliancii, pričom kataklizmu využil v prospech Hordy. Ľudský kráľ Varian Wrynn nasadil do boja proti Garroshovej agresii mnoho svojich síl, ktoré vtrhli do Južných barrens a Stonetalonských hôr, zatiaľ čo Garrosh na rozdiel od Thralla prijal vojnu s Alianciou. K dispozícii je niekoľko nových oblastí, ktoré môžu hráči preskúmať, spolu s novými úlohami a koncovými scénami, ktorých sa môžu zúčastniť. Vzostup Zandalari Kmeň Zandalari, znepokojený strašnými stratami na životoch všetkých trollov, cestoval po svete, aby znovu zjednotil svoju rasu a obnovil svoju kedysi mocnú ríšu. Zandalari obnovili padlé mestá Zul'Gurub a Zul'Aman a začali podnikať krvavé nájazdy na územia, ktoré kedysi patrili "im". Rozrastajúce sa sily trollov dúfali, že povedú veľkú vojnu proti ostatným rasám Azerothu, ale čestný Vol'jin z kmeňa Darkspear sa postavil proti ich vražedným plánom a naverboval šampiónov z Hordy aj Aliancie, aby napadli starobylé mestá a zastavili nápor. Zúrivosť Ohňovej zeme Po divokej sérii bitiek hrdinovia Azerothu vyhnali Ragnarosa Ohnivého pána a jeho elementárnych prisluhovačov z hory Hyjal. Hrozby pre Hyjal však pretrvávali, vrátane zradných druidov, ktorí opustili svojich spojencov a spojili sa s elementálmi. Obrancovia Azerothu sa obávali ďalšej invázie elementálov a podnikli odvážny útok do Ragnarosovej horiacej ríše: Ohnivej krajiny. Uprostred kypiacich plameňov tejto živelnej domény bol Ragnaros najmocnejší; len najväčší šampióni Hordy a Aliancie, ktorým pomáhali druidskí šampióni ako Malfurion Stormrage, sa mohli odvážiť dúfať, že Ohnivého pána porazia. Hodina súmraku Na vrchole svojho šialenstva Deathwing Ničiteľ bojoval, aby priviedol svet do súmraku - do zdevastovanej budúcnosti zbavenej všetkého života. Dračia duša, mocný artefakt stratený v minulosti, bola jedinou zbraňou schopnou skutočne zastaviť Deathwinga, a tak strážcovia Azerothu - Dračie aspekty - vyslali niekoľko statočných hrdinov, ktorí sa hnali v čase, aby ju získali späť. Napriek tomu, že ich počas cesty časom napadol tajomný Nekonečný dračí let, šampióni vrátili artefakt do súčasnosti a doručili ho múdremu šamanovi Thrallovi. S jeho pomocou bola Dračia duša nasadená proti Ničiteľovi počas brutálnej bitky, ktorá sa začala na oblohe Azerothu a pokračovala v búrlivom srdci Maelstromu v strede sveta. Spoločným úsilím Aspektov a ich spojencov sa nakoniec podarilo Deathwingovo šialenstvo ukončiť. Zostávajúce Aspekty sú však nútené obetovať svoje sily na napájanie Dračej duše, ale cítia, že ich čas ako strážcov Azerothu už uplynul a že hrdinovia Aliancie a Hordy dokázali, že sú pripravení a schopní chrániť Azeroth.

Franchise: Warcraft
Vekové odporúčanie:
ESRB rating TPEGI rating 12GRAC rating 15+
Screenshoty:
 * Metadáta hier poskytuje IGDB / Games metadata is provided by IGDB