- Od dokončenia akvizície Activision Blizzard Microsoftom ubehlo 6 mesiacov
- Blizzard zatiaľ srší spokojnosťou a necíti tlak zo strany Microsoftu, aby vytváral konkrétne hry
Medové týždne? Tie už asi prešli v januári, keď Xbox oznámil prepúšťanie 1900 zamestnancov, pričom veľká časť z tohto čísla sa týkala vydavateľstva Activision Blizzard. Navyše, Blizzardu bola zrušená survival hra Oddysey a o svoje miesto prišiel šéf Blizzardu Mike Ybarra.
Prečítajte si tiež
Survival hra štúdia Blizzardu bola zrušená kvôli problémom s enginom
Napriek tomu sa však Blizzard o svojom novom vlastníkovi vyjadruje pozitívne. Výkonná producentka World of Warcraft a vice-prezidentka Blizzardu Holly Longdale v rozhovore pre VGC prezradila, že Microsoft je veľmi nápomocný, no ponecháva Blizzardu autonómiu pri rozhodnutiach.
„Ak niečo, tak sú len užitoční,“ povedal Longdale. „Dostali sme čas s Helen Chang zo spoločnosti Mojang a vymieňali sme si informácie, takže je to takmer ako keby sme mali prístup k tomu, čo fungovalo u nich. Mohli sme sa porozprávať s tímom Elder Scrolls Online a podeliť sa o to, čo chystáme a čo funguje, je to takmer akoby sme získali výhody.“
„Nikto od nás nič nežiada. World of Warcraft si vedie veľmi dobre a sú veľmi hrdí na to, čo sa im podarilo dosiahnuť, takže je to takmer ako nechať to tak a nechať to byť naďalej úžasné. Nesmierne nás podporujú a je to ako ‚nechajte Blizzard byť Blizzardom‘.
WoWko na konzoly?
Do sektoru autonómnych rozhodnutí spadá aj to, či sa dočkáme portu World of Warcraft na konzoly. Microsoft do toho Blizzard netlačí, no samotné štúdio o konzolovom porte premýšľa.
„Samozrejme, že o tom stále hovoríme. Sme hráči, myslím, že nič nie je vylúčené, ale momentálne k tomu nemáme čo povedať.“
Blizzard sa pomaly chystá na začiatok novej The Worldsoul Saga. Je to trojica plánovaných expanzií pre World of Warcraft. Prvá z nich s názvom The War Within príde v tomto roku. Potom nasledujú expanzie Midnight a The Last Titan. Legendárna MMORPG hra tiež v tomto roku oslávi 20 rokov od svojho vydania.