…ako keby ich už nebolo dosť.
18. novembra oznámila služba Youtube potichu novú zmenu, ktorá pre bežných konzumentov obsahu v službe znamená jednu jedinú vec. Viac reklamy vo videách.
Google totiž upravil podmienky používania služby a v druhej sekcii je po novom uvedené, že „reklamy sa môžu objaviť aj vo videách z kanálov, ktoré nie sú súčasťou Youtube Partner Program (YPP) a začneme zobrazovať aj reklamy vo videách, ktoré „brand safe“ videách.“
Čo to teda v praxi znamená? Doteraz sa reklamy zobrazovali iba na videá, ktoré sú monetizované zo strany ich autorov. A práve zobrazovanie reklám je hlavným zdrojom príjmov tvorcov obsahu. Lenže mnoho takýchto tvorcov svoje videá nemonetizuje, pretože buď majú iný zdroj príjmov (Patreon), alebo jednoducho ich kanály ešte nie sú natoľko populárne, aby videá mohli byť monetizované.
A práve to sa zmení. Odteraz bude Youtube zobrazovať reklamy na všetkých videách bez ohľadu na to, či sú monetizované, alebo nie. Pre tvorcov obsahu je to prekážka, pretože tí podmieňovali podporu cez systémy ako Patreon práve tým, že užívatelia budú mať prístup k videám bez reklám.
Táto zmena je momentálne aplikovaná na US kanáloch a pre ostatné kanály bude táto zmena prijatá v polovici roka 2021.