Množstvo hráčov si v posledných rokoch zvyklo, alebo bolo donútených zvyknúť si, na zákaznícku podporu, ktorá akoby neodrážala ich zapálenie pre danú hru alebo službu. Jednou zo spoločností, ktoré si v poslednom čase vyslúžili množstvo kritiky zo strany hráčov, je zákaznícka podpora Steamu, online distribučného programu pre hry. A nejde iba o „bežné“ problémy týkajúce sa spúšťania hier, ale aj o veľmi ošemetné otázky ako sú zabanované alebo ukradnuté účty.
Herná komunita využívajúca službu Steam od spoločnosti Valve sa na stránkach ako Reddit, Twitter a Facebook takmer permanentne sťažuje na chabý prístup zo strany zákaznickej podpory. Každý deň sa objavujú nové hororové príbehy o ťažkostiach pri reklamovaní mylných nákupov, dlhých časoch medzi odpoveďami a ďalších problémoch.
Možno ale hráčom svitá na lepšie časy a svetielko na konci tunela nebude oheň plameňometu, ale žiara víly svetlušky. Erik Johnson, človek, ktorý stojí za rozvíjaním podnikania spoločnosti Valve, sa pre portál Kotaku.com vyjadril, že nedostatkov zákazníckej podpory sú si nanešťastie vedomí a v blízkej budúcnosti sa tento problém budú snažiť aktívne odstrániť.
Vlastnými slovami povedal: „Nemyslíme si, že naše zákaznícke centrum je tam, kde by malo byť. Myslíme si, že sťažujúci sa hráči majú pravdu. Keď hovoria, že je naša podpora zlá, tak nie je našou prvou reakciou „Nie, vlastne je celkom dobrá vďaka tomuto, tomuto a tomuto“, ale uvedomujeme si, že majú prevažne pravdu, pretože v takýchto veciach sa hráči mýlia málokedy.“
Johnson ďalej povedal, že Valve sa bude snažiť zlepšiť svoj prístup k hráčskym sťažnostiam a reklamáciám, ale pripomenul, že to nie je také jednoduché, ako prijať viac ľudí, aby na dané sťažnosti reagovali. Hlavnou myšlienkou Johnsonovho vyjadrenia bolo: „Všímame si pripomienky a sťažnosti hráčov a ich riešenie pre nás bude náplňou práce na najbližší rok. Máme pred sebou horu práce a uvedomujeme si, že to dokážeme robiť lepšie.“
Až najbližšie mesiace ukážu, či si bude Valve stáť za svojím slovom. Vieme však, že na stránkach ako Reddit alebo Twitter sa dozvieme pravdu veľmi rýchlo.