Bug v Steame už dva mesiace ničí zisky indie vývojárov

Bug v Steame už dva mesiace ničí zisky indie vývojárov

Počiatočný problém bol síce vyriešený, no jeho následky sú pociťované dodnes.

V októbri sa na Steame objavil bug v algoritme, ktorý namiesto odporúčania relevantných titulov hráčom, odporúčal jednoducho iba populárne hry. Bug bol síce rýchlo opravený, no zdá sa, že jeho vplyv pretrval. A samozrejme, najviac zasiahol indie vývojárov. 

Napríklad vývojár hier Shadowhand a Ancient Enemy Jake Birkett prezradil, že keď si porovnal predaje z pred mesiac október a po októbri, tak predaje jeho hier sa zmenšili o polovicu. Zárobky na druhej strane, klesli o 36%. On a ďalší indie vývojári kontaktovali Valve ohľadom tejto situácie a aj keď zástupca spoločnosti im oznámil, že táto vec sa bude vyšetrovať, už sa neozval späť.

Tento príbeh potvrdil napríklad aj vývojár hry Maia Simon Roth, ktorý na Twitteri zverejnil graf počtu ľudí, ktorý jeho hru na Steame videli. Z grafu vyplýva, že v októbri, po objavení bugu klesol počet návštev jeho hry takmer na nulu a aj keď následne sa vyšplhal hore, nikdy nedosiahol čísla ako pred októbrom.

Otázkou je, či je ticho zo strany Valve fér, nakoľko u mnohých vývojárov ide o ich „holé zadky“ mať dva mesiace takýto obrovský a nevyriešený problém nepomáha reputácii Steamu medzi indie vývojármi.

Zdroj: pcgamer.com

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk