Alebo…prečo slovám Epic Games neveriť.
Počas GDC konferencie, ktorá sa skončila len nedávno priniesol Epic Games veľké ohlásenie nových exkluzívnych hier pre svoj obchod, medzi ktoré patria napríklad Control od Remedy, The Outer Worlds od Obsidianu a ďalších, taktiež sa vyjadrili ku kauze Metro Exodus. Hra bola neslávne stiahnutá zo Steamu niekoľko týždňov pred vydaním hry, čo spôsobilo búrku nevôle medzi hráčmi.
Prečítajte si tiež
Epic Games: Jedného dňa prestaneme kupovať exkluzivity
Zástupcovia Epic Games na GDC povedali, že takúto situáciu nechcú už nikdy zažiť a nechcú sťahovať hry tesne pred vydaním z iných obchodov v prospech exkluzivity na Epic Games Store.
Prešlo však len niekoľko dní a na svetlo sveta sa dostala informácia, že Anno 1800, očakávaná stratégia od Ubisoftu bude exkluzivitou pre Epic Games Store. Lenže pri tejto hre bola taktiež exkluzivita oznámená tesne pred vydaním, čo je v priamom konflikte s tým, čo tvrdil Epic Games počas GDC.
Ako to teda je? Všetko vysvetlil Tim Sweeney, šéf Epic Games. Podľa jeho slov to v čase konania GDC platilo. Epic sa rozhodol, že nebude zasahovať do exkluzivity hier, ktoré sú tesne pred vydaním, no po skončení podujatia sa o tom interne vo firme porozprávali a rozhodli sa, že aj napriek tvrdeniam, ktoré prezentovali budú otvorení aj takýmto možnostiam.
„Uvedomili sme si, že tieto rozhodnutia musia byť na pleciach vývojárov a vydavateľov a Epic im nepovie „nie,“ pretože predtým sľúbili dostupnosť svojej hry na Steame,“ povedal Sweeney na Twitteri. Taktiež povedal, že Epic bude pokračovať v podporovaní vývojárov a v skupovaní exkluzivít u vývojárov, ktorí budú tejto možnosti naklonení.
We’ve had a lot of discussions about this since GDC. Epic is open to continuing to sign funding / exclusivity deals with willing developers and publishers regardless of their previous plans or announcements around Steam.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 1, 2019
This prompted further discussions at Epic, leading to the realization that these calls must be up to developers and publishers, and Epic wouldn’t tell them “no” on account of existing statements made about Steam.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 1, 2019