Proste už kľúče nebude predávať.
Mnoho webov, ktoré nie sú oficiálnym distribútorom hier sú tŕňom v oku vydavateľov. Táto šedá zóna predaja hier často ponúka veľmi lákavé ceny na digitálne herné kľúče, no ich pôvod je častokrát prinajlepšom otázny a prinajhoršom majú kriminálne pozadie.
A zdá sa, že Ubisoftu už došla trpezlivosť a preto sa rozhodli s tým niečo robiť. Spojili sa s firmou Genba Digital a vďaka spolupráci s ňou zmenia spôsob distribúcie PC hier na metódu, ktorá má názov „silent key activation.“ To znamená, že hráč pri kúpe digitálnej hry prakticky nikdy neuvidí kľúč, iba si spáruje svoj Steam alebo Uplay účet so službou, cez ktorú si kúpi hru a hra sa automaticky aktivuje. Čisto teoreticky tak nebude možné daný kľúč predať.
„Keď si niekto kúpi hru, tak po procese platby jednoducho zadá svoj uPlay účet a keď nemá aktívny účet, tak bude požiadaný, aby si ho vytvoril. Následne bude hra aktivovaná na danom účte. Predajca hier nebude mať k dispozícii kľúč a vidieť ho nebude ani hráč. Jednoducho sa prihlási na uPlay a hra bude tam,“ prezradil CEO spoločnosti Genba, Matt Murphy.
Cieľ Genba je jasný. Zabiť šedý trh s hrami: „Je to ako zmeniť pravidlá. Všetci partneri sa musia hýbať rovnakou rýchlosťou a spolu. Keby som mohol lusknúť prstami a dostať nás na miesto, kde je tento systém implementovaný, nemali by sme problém šedého trhu.“
Genba plánuje so svojim systém osloviť aj ďalších vydavateľov a ďalšie služby. Uvidíme, či o nich bude záujem aj u konkurencie, no ponuka je zrejme príliš lákavá, aby bola odmietnutá.