Pokles Fortnite tak nie je až tak dramatický?
Pred niekoľkými dňami sme uverejnili novú štatistiku herných tržieb za mesiac január, ktorú pravidelne uverejňuje renomovaná agentúra SuperData. Tá sa zaoberá výskumom herného trhu vo všetkých segmentoch a v hernom biznise je považovaná za dôveryhodnú.
A v januári konštatovala veľký prepad tržieb free-to-play Battle Royale hry Fortnite, ktoré boli údajne najnižšie od novembra 2017. Lenže to sa zjavne nepáčilo spoločnosti Epic Games, ktorá tieto informácie označila za zavádzajúce.
„SuperData nemá a nikdy nemal prístup k priamym číslam tržieb Fortnite a ich dáta a správy nereflektujú skutočné tržby Fortnite a ani ich vývoj. Sme sklamaní z toho, že SuperData opakovane uverejňuje veľmi nepresné čísla na základne svojich metód, ktoré sú podľa nás veľmi pochybné.“
„Aj keď nikdy neuverejňujeme a ani sme neuverejnili dáta z tržieb Fortnite, tak prezradíme iba to, že štatistiky spoločnosti SuperData sa nezakladajú na realite.“
Spoločnosť SuperData o chvíľu na to vydala vyhlásenie v ktorom označila svoju metodológiu a proces tvorenia štatistík za overený a taktiež prehlásila, že si za týmito číslami stojí.
Vtipné na tejto situácii je hlavne to, že ešte minulý mesiac sa šéf Epic Games Tim Sweeney chválil štatistikami SuperData. Takže, pokiaľ sú pozitívne, tak sú OK a pokiaľ sú negatívne, tak sú nepresné?
Super data reported that Epic reached 17% of PC users in our first full year, versus Steam reaching 37% in year 16 years or so. Not a bad start IMO!
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) 6. januára 2020