Tvorcovia Warframe znížia optimalizáciou veľkosť hry na disku

Tvorcovia Warframe znížia optimalizáciou veľkosť hry na disku

 

Infinity Ward by sa mohlo učiť.

Štúdio Digital Extremes oznámilo, že pevné disky hráčov si už čoskoro budú môcť aspoň trochu vydýchnuť. A poukázali na to, čo sa dá aj v budúcej generácii (v ktorej budú pevné disky rovnako malé ako v tejto) dosiahnuť poriadnou optimalizáciou.

Chystajú totiž aktualizáciu, ktorú nazvali The Great Ensmallening, ktorá implementuje do hry novú technológiu kompresie textúr. V prvej vlne sa veľkosť hry zníži o 6GB a keď Digital Extremes tento proces ukončia, tak by sa veľkosť hry mala dokopy znížiť o 15GB. Len pre informáciu, Warframe momentálne na PC zaberá 40,2GB, čiže 15GB zníženie je obrovské množstvo.

Ako to však dosiahli? „Aj keď to nie je dokonalá analógia, tak je to podobné ako keď vymeníte PNG súbory za JPEG. PNG je lossless, no môže znamenať veľkú porciu dát, no JPEG môže byť veľmi malé, no môže zahŕňať artefakty po kompresii. Technológia, ktorú používame sa nazýva Oodle Texture (tú mimochodom bude používať aj PS5, zatiaľ čo Microsoft vyvinul pre Xbox Series ešte efektívnejší BCPack) a sme veľmi spokojní s výsledkami. Naše súbory zaberajú o polovicu menej miesta na disku a straty kvality sú minimálne.“

A na poukázanie týchto minimálnych strát v kvalite nám štúdio poskytlo porovnávacie obrázky v ktorých naozaj nevidno takmer žiadny rozdiel. Dúfajme, že sa ostatné vývojárske štúdia (ehm... Infinity Ward) niečo priučia.

Prvá časť The Great Ensmallening by mala prísť v priebehu budúceho týždňa.

Zdroj: PCGamer

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk