- Špecifikácie chystanej Pro konzoly od Sony sa postupne dostávajú na internet
- Sony zatiaľ konzolu oficiálne neohlásilo, no jej vydanie je údajne cielené na koniec tohto roka
- Hlavné oblasti zlepšenia výkonu budú vo výkone grafického čipu a v zlepšení výkonu ray tracingu
- Veľké zmeny má však priniesť aj nové upscaling riešenie
PlayStation Spectral Super Resolution – PSSR. Taký názov dostala technológia, ktorou chce Sony splniť sen konzolových hráčov hrať hry vo vysokom rozlíšení a s vysokým frameratom vo svojej PlayStation 5 Pro konzole.
Prečítajte si tiež
PlayStation 5 Pro ponúkne 3-násobný výkon oproti štandardnej PlayStation 5
Prečítajte si tiež
Ďalšie špecifikácie PlayStation 5 Pro už neznejú tak úžasne
A aké sú ciele Sony? Web Insider-Gaming sa dostal k internej dokumentácii spoločnosti Sony, ktorú však nemohol priamo zdieľať kvôli možnému ohrozeniu zdroja informácií. Táto interná dokumentácia však spomína hranie v 4K a 120FPS alebo 8K a 60FPS a to práve vďaka PSSR. Nie však pre PlayStation 5 Pro, ale pre budúcnosť technológie, nakoľko PSSR sa má používať aj v prípadnej ďalšej generácii PlayStation konzol.
PlayStation 5 Pro by mala byť obmedzená na rozlíšenie 3840×2160 (4K) a 60FPS alebo 8K rozlíšenie a 30FPS.
Interný dokument Sony ponúkol aj dvojicu príkladov využitia novej sily PlayStation 5 Pro v nemenovaných PlayStation first-party hrách:
Hra 1
PlayStation 5
- Performance mód – 1080p/60FPS
- Fidelity mód – 1800p/30FPS
PlayStation 5 Pro
- 1440p/60FS s použitím PSSR
Hra 2
PlayStation 5
- Štandardných 60FPS bez použitia ray tracingu
PlayStation 5 Pro
- Štandardných 60FPS s použitím ray tracingu