- Sony oznámilo zatvorenie dvoch herných štúdií z rodiny PlayStation Studios
- Obeťou sa stalo aj štúdio Firewalk – tvorcovia neúspešnej PvP hry Concord
Jeden zo šéfov PlayStation Hermen Hulst dnes odoslal zamestnancom PlayStation správu v ktorej oznámil zatvorenie dvoch štúdií. Štúdia Firewalk a Neon Koi.
Firewalk boli tvorcovia neúspešnej PvP hry Concord, ktorá sa zaradila medzi najväčšie herné zlyhania v histórii videohier. Hra vydržala na trhu iba dva týždne po ktorých Sony, kvôli nezáujmu hráčov, hru stiahlo z distribúcie a vrátilo hráčom peniaze späť. V posledných týždňoch sa špekulovalo o možnom osude hry, pričom v hre bol aj prechod na free-to-play. Manažment PlayStation sa však rozhodol zatvoriť štúdio a definitívne tak pochovať hru Concord.
Neon Koi je štúdio zameriavajúce sa na vývoj hier pre smartfóny. Sony toto štúdio kúpilo v roku 2022 ešte pod názvom Savage Game Studios. Štúdio však pod patronátom PlayStation zatiaľ nevyprodukovalo ani jednu hru. A už ani nevyprodukuje.
Hry pre smartfóny a live service hry zostávajú prioritou
Hulst však ozrejmil, že tieto zmeny neznamenajú, že Sony plánuje ústup na poliach live service hier a hier pre smartfóny.
„Žáner PvP strieľačiek z pohľadu prvej osoby je kompetitívnym priestorom, ktorý sa neustále vyvíja, a bohužiaľ, v tomto titule sme nezasiahli naše ciele. Z hry Concord si vezmeme ponaučenie a budeme pokračovať v rozvíjaní našich možností živých služieb, aby sme v budúcnosti dosiahli rast v tejto oblasti.“
„Viem, že žiadna z týchto správ sa nepočúva ľahko, najmä v súvislosti s odchodom kolegov a priateľov zo SIE. Obe rozhodnutia sme vážne zvažovali a nakoniec sa domnievame, že sú správne na posilnenie organizácie. Neon Koi a Firewalk boli domovom mnohých talentovaných ľudí a my sa budeme snažiť nájsť pre niektorých z nich uplatnenie v rámci našej globálnej komunity štúdií, ak to bude možné.“
„Hoci mobilné zariadenia zostávajú prioritnou oblasťou rastu spoločnosti Studio Business, naše úsilie v oblasti mobilných zariadení sa nachádza vo veľmi skorej fáze. Na dosiahnutie úspechu v tejto oblasti sa musíme sústrediť na tituly, ktoré sú v súlade s rodokmeňom spoločnosti PlayStation Studios a majú potenciál osloviť viac hráčov na celom svete.“