Jeden z popredných vývojárov novej konzoly PlayStation 4 Pro Mark Cerny, pred nedávnom komentoval výkon novej konzoly a povedal čosi zvláštne na jej adresu. Čo si o tom máme myslieť?
Podľa odhadov Marka Cerneho (vývojár PS4 Pro) treba pre renderovanie hier v rozlíšení 4K UHD minimálne osem teraflopov výpočtovej sily (teraflop je jednotka výpočtovej rýchlosti). Na tomto výroku by nebolo nič zvláštne, keby ním nemieril práve na konkurenčnú konzolu od Microsoftu – XBOX Scorpio, keďže práve tá bude mať podľa dostupných informácií výkon „iba“ 6 teraflopov. Nová konzola od SONY (PS4 Pro) bude mať výkon 4,2 teraflopov, čo je v porovnaní s prvou verziou PS4 (1.84 teraflopov) naozaj veľký nárast. PS4 PRO však bude podporovať 4K rozlíšenie, no k jeho dosiahnutiu bude používať interpoláciu. Ako to bude u konkurencie sa však zatiaľ nevie, no je tu istá pravdepodobnosť, že na tom bude podobne a zo strany SONY ide o veľmi dobre načasovaný marketingový ťah.