Predvídanie situácie bolo na mieste.
Keď ste sa čudovali, prečo sa Sony rozhodlo predstaviť základné špecifikácie konzoly Playstation 5 takouto formou (architekt Mark Cerny ich vyjavil magazínu Wired), tak o niekoľko dní po ich vyjavení sa objavili odôvodnenie. Sony totiž v tom období plánovalo rozposlať do štúdií vývojárske verzie konzol a vedeli, že informácie sa dostanú na verejnosť, takže celú túto situáciu predbehli a špecifikácie vyjavili sami.
Prečítajte si tiež
Prečo Sony zverejnilo informácie o Playstation 5 práve teraz?
A tak sa aj stalo. Najprv prišiel s informáciou viceprezident štúdia 3D Realms, ktorý povedal, že Google Stadia je irelevantná platforma, pretože aj Playstation 5 a aj Xbox Scarlett budú mať lepšie špecifikácie ako Stadia a taktiež by mal byť vývoj na tieto platformy jednoduchší ako na tú od spoločnosti Google.
A aby toho nebolo málo, herný analytik uverejnil na svojom Twitteri túto správu: „Vyzerá to tak, že vývojárska verzia Playstation 5 má grafický čip o výkone takmer 13TFLOPs. V kombinácii so Zen 2 procesorom a ultra rýchlymi pamäťami by malo ísť o „zviera.“
Následne dodal: „Hry pre túto konzolu od Naughty Dog, Guerrilla, Santa Monica a Insomniac budú vyzerať šialene dobre. Pozrite sa, čo tie štúdia dokázali na základnej Playstation 4.“
Zverejnenie tejto informácie však nebolo pravdepodobne úplne kóšer a následne ju z Twitteru stiahol a vydal krátku a výstižnú správu:
Please ignore previous Tweet. Wont be doing that again
— Benji-Sales (@BenjiSales) April 30, 2019
👍
Ako to už však býva, vývojárske verzie sú väčšinou o trochu výkonnejšie ako tie, ktoré sa dostanú finálne do obchodov. No minimálnu predstavu o výkone konzoly by sme získať mali.