Dôvodom sú tri jednoduché slová: Solid State Drive.
Nová generácia konzol sa zatiaľ javí veľmi sľubne. Obe spoločnosti majú údajne ponúknuť mašiny, ktoré budú mať 4K rozlíšenie a vysoký framerate v malíčku, no hlavne majú vyriešiť jeden zásadný problém terajších konzol: pomalé pevné disky.
Tie nie len že znepríjemňujú hráčom život dĺžkou nahrávacích obrazoviek (každý hráč Destiny 2 si odskakuje na kávu) ale obmedzujú aj vývojárov, pretože rýchlosť diskov ovplyvňuje aj technické aspekty hier o ktorých bežný hráč nemá ani tušenie. Na to, aby vedeli vývojári k hráčom dostať obrovské herné svety s vysokými detailmi sa často musia uchýliť k rôznym technologickým trikom (podobne ako na konci PS3/X360 generácie, kedy sa do herných máp často ukladali prekážky, ktoré slúžili na to, aby sa vedela z pamäte vymazať jedna sekcia mapy a načítať ďalšia).
Zdá sa však že práve s príchodom Playstation 5 a Xbox Scarlett sa tento problém vyrieši. Obe konzoly majú používať nejakú formu SSD diskov so softvérovými úpravami a podľa šéfa štúdia Naughty Dog to zmení hranie na nerozpoznanie: „Myslím si, že SSD disky nám umožnia dostať obsah k hráčom tak rýchlo, že to zmení hranie na nerozpoznanie. Už nikdy nebudú musieť čakať, aby sa mohli opäť ponoriť do hry.“
Sony’s official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation pic.twitter.com/2eUROxKFLq
— Takashi Mochizuki (@mochi_wsj) 21. mája 2019
„To, čo vieme dosiahnuť teraz pri týchto veľkých hrách s novou technológiou má a bude mať veľký vplyv na hráčov, takže to za to stojí. Občas mi však chýba malý vývojársky tým s rýchlym vývojom hier, kde sme na seba kričali cez plecia.“