Situácia v štúdiu je však oveľa lepšia.
Možno si mnohí spomínate veľkú kritiku, ktorú si zožalo štúdio Rockstar vďaka článku redaktora Jasona Schreiera, ktorý popisoval dosť brutálne podmienky pri vývoji slávnych a populárnych hier štúdia. A ak si nespomínate, tak si môžete osviežiť pamäť článkom nižšie.
Prečítajte si tiež
Zamestnanci Rockstaru: Vývoj Red Dead Redemption 2 bol „pochod smrti.“
Prešla však dosť dlhá doba a zdá sa, že kritika skvelo zabrala. Zamestnanci, ktorí predtým kvôli krutým podmienkam a nepreplateným nadčasom uvažovali o odchode z Rockstaru hlásia, že podmienky sa za posledný rok otočili o 180° a väčšina tých, čo o odchode rozmýšľali si to rozmysleli.
Medzi týmito zmenami, ktoré zaviedla jedna z hlavných predstaviteliek štúdia Jennifer Kolbe patrili flexibilná pracovná doba, tréning pre manažment a ľudí na vrchných pozíciách, tajné dotazníky od zamestnancov, lepšia komunikácia a menej „crunchu“ a lepšieho plánovania a hlavne výrazné zvýšenie platov v prípade nadčasov (1,5 násobok bežného platu).
15 zamestnancov sa tak pod rúškom anonymity vyjadrilo, či sa tieto plány aj implantovali do praxe. „V štúdiu je oveľa zdravšia kultúra. Uvidíme či si o rok alebo dva nebudem trhať vlasy, no zatiaľ to vyzerá tak, že ideme správnym smerom vzhľadom na veľkosť spoločnosti,“ povedal jeden z nich. Dokonca aj pri pandémii koronavírusu štúdio v prvom rade dáva dôraz na zdravie svojich zamestnancov a ich rodín, čo je veľký kontrast oproti minulosti.
A táto zmena kultúry v štúdiu Rockstar sa dotkla aj očakávaného pokračovania legendárnej série Grand Theft Auto. Totižto, kvôli väčšiemu dôrazu na lepší balans medzi pracovným a súkromným životom sa kompletne zmenil aj plán vývoja tejto hry. Tá by mala byť podľa dostupných informácií oveľa menšou oproti posledným Rockstar hrám (na pomery štandardu v hernom priemysle však pôjde stále o veľkú hru), ktorá bude postupne dopĺňaná o nové prostredia a nový obsah. To všetko kvôli tomu, aby boli vývojári odbremenení od stresu a crunchu.
Nové Grand Theft Auto je však taktiež ešte iba v „úvodných fázach vývoja“ a preto ho určite nemôžeme očakávať veľmi skoro a takmer určite môžeme povedať, že nepôjde o hru, ktorá bude vydaná na Xbox One a Playstation 4.
Zdá sa teda, že zamestnanci sú spokojní. To, ako sa to prejaví na kvalite Rockstar hier, to však uvidíme až o niekoľko rokov. Každopádne asi nikto nemôže povedať, že takáto reakcia na kritiku zo strany médií a zamestnancov bola zlá. Je to však iba prvý krok a Schreier bude nepochybne o ďalšom vývoji v štúdiu informovať.