Problémy hneď od začiatku.
Podobne ako pri PlayStation 5, aj pri PlayStation VR2 má Sony veľké plány. A tieto veľké plány sa odrazili aj na číslach – Sony totiž chcelo už do konca marca 2023 vyrobiť 2 milióny kusov PlayStation VR2, ktoré následne posunie do obchodov a k zákazníkom.
Tieto plány však podľa Bloombergu narazili na tvrdú realitu. VR headsetu, ktorý príde na trh 22. februára za 599,99€ (alebo 649,99€ s hrou Horizon Call of the Mountain) sa totiž nedostalo takej pozornosti, akú by si priala spoločnosť Sony a výsledkom toho je údajne okresanie produkcie PlayStation VR2 a to až o polovicu. Do konca marca 2023 teda Sony dodá do obchodov iba milión kusov headsetov.
Zdroje taktiež prezradili webu Bloomberg, že v nasledujúcom finančnom roku (od apríla 2023 do marca 2024) plánuje Sony vyrobiť dodatočných 1,5 milióna kusov headsetov, no s dodatok, že toto číslo môže byť opätovne upravené v závislosti od dopytu.
Sony spustilo predobjednávky headsetu v novembri, no podľa Bloombergu nenaplnili očakávania a výsledkom toho je, že mnoho obchodov ešte do dnešného dňa dokáže prijímať predobjednávky s tým, že headset dostanete pri vydaní, čo je v nepeknom kontraste s úvodnými mesiacmi predaja PlayStation 5. Podľa zdroja Bloombergu tomuto sklamaniu nezabránila ani hra Horizon Call of the Mountain, ktorá mala potiahnuť úvodnú várku predajov headsetu. Dôvodom neočakávane slabých predobjednávok je údajne vysoká cena zariadenia: „PSVR2 nebude nič viac ako drahé príslušenstvo pre PS5," povedal Damian Thong, analytik spoločnosti Macquarie Capital.
Podľa analytikov potenciálu PSVR2 nepomáha ani fakt, že nie je kompatibilné so žiadnym iným zariadením okrem PlayStation 5 a to vrátane PC, čo pochopiteľne obmedzuje potencionálne publikum pre headset. To však prichádza v čase, kedy VR zažíva jeden úder za druhým a práve PSVR2 malo byť zariadením, ktoré VR/AR segment nakopne. Predaje Meta Quest 2 sa po zvýšení ceny prepadli a Microsoft rovno zavrel celý segment s vývojom HoloLens.
„Súčasné displeje na hlavu sú objemné a je ťažké udržať si motiváciu používať ich každý deň," povedal analytik spoločnosti UBS Securities Kenji Fukuyama. "Táto platforma nie je atraktívna pre tvorcov softvéru na vytváranie hier, pretože nesľubuje vysoký predaj. Budúcnosťou sa môže stať rozšírená alebo zmiešaná realita, nie virtuálna realita.“
Prvá generácia PlayStation VR predala podľa odhadov približne 5 miliónov kusov, čo znamená, že tzv. attach rate k počtu predaných konzol PlayStation 4 bol menej ako 5%.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!