Sony vyložilo karty na stôl.
Pred dnešným PlayStation Showcase sa uskutočnila biznis prezentácia Sony a tá bola plná množstva zaujímavých informácií o biznise PlayStation. Sony v nej zopakovalo svoj dôraz na cross-media prístup ku ktorému postupne pribúda aj snaha expandovať a prichádzať k hráčom prostredníctvom nových spôsobov.
Z hľadiska first-party obsahu Sony prisľubuje minimálne dve first-party hry každý rok, ktoré budú pokrývať všetky veľké žánre, kde Sony zaradzuje akčné adventúry, športové hry, strieľačky, pretekárske hry, RPG hr a platformovky. Tieto hry budú mixom nových a zaužívaných značiek a taktiež aj mixom live service hier a „štandardných“ hier.
Katalóg live service hier v podaní Sony tvoria hry ako Destiny 2, MLB The Show a hry v tomto segmente chystajú aj štúdiá Haven, Naughty Dog, Guerrilla Games či Firewalk Studios. Zaujímavosťou však je, že vo finančnom roku 2025 Sony očakáva až 60% svojich investícií smerujúcich do live service projektov, pričom šéf PlayStation Studios Hermen Hulst prezradil, že v súčasnosti je vo vývoji až 12 first-party live service hier, čo je prekvapujúce, nakoľko v posledných týždňoch Sony údajne zrušilo rovno dve.
Zaujímavý je pohľad aj na PC segment v podaní PlayStation. Vedenie Sony prezradilo, že Spider-Man predal na PC 1,5 milióna kópií, zatiaľ čo The Last of Us: Part I má zatiaľ na konte 368 tisíc predaných kópií. Napriek tomu, však Sony plánuje pokračovať vo vydávaní hier na PC a v súčasnom roku očakáva, že až 20% tržieb za predaj first-party hier bude do vrecka spoločnosti putovať práve z PC platformy.
Konečne sme sa dozvedeli aj konkrétne údaje týkajúce sa PlayStation VR2. Podľa Sony sú predaje PSVR2 o 8% rýchlejšie ako predaje PSVR. Problémom však je, že po úvodnej relatívne veľkej predajnej várke je tempo predajov predchodcu rýchlejšie a pri tomto tempe by PSVR malo predbehnúť druhú generáciu v najbližších týždňoch. Sony tomu chce zabrániť vydaním atraktívnych hier, ktoré motivujú zákazníkov ku kúpe VR zariadenia.
Taktiež sme sa dozvedeli počet predplatiteľov nových úrovní predplatenej služby PlayStation Plus. Z viac ako 46 miliónov PlayStation Plus predplatiteľov má 6,1 milióna predplatné PlayStation Plus Extra a 8 miliónov predplatné PlayStation Plus Premium. Tým pádom má vyššie úrovne predplatného 30% PlayStation Plus predplatiteľov a zvyšných 70% zatiaľ zostalo na základnej úrovni.
Jim Ryan, šéf Sony Interactive Entertainment taktiež zvestuje novinky od PlayStation v oblasti herného streamovania: „Cloud nám umožní… využiť tento trend mobility. Máme niekoľko pomerne zaujímavých a pomerne agresívnych plánov na urýchlenie našich iniciatív v oblasti cloudu, ktoré sa budú rozvíjať v nasledujúcich mesiacoch.“