- Palworld sa doslova zo dňa na deň stal fenoménom – hra predala 15 miliónov kópií na Steame a pridala ďalších 10 miliónov hráčov na Xbox konzolách
- Zakladateľ štúdia Pocketpair Takuro Mizobe poskytol rozhovor Bloombergu, kde sa rozpovedal o možnej akvizícii a o rozširovaní hry
„V modernej spoločenskej dobe už hra nestačí na to, aby bola zábavná. Hra musí byť zábavná aj na sledovanie, musí obsahovať prvky pre viacerých hráčov a musí podnecovať ľudí, aby o nej hovorili,“ prezradil v rozhovore pre Bloomberg zakladateľ štúdia Pocketpair Takuro Mizobe. Práve táto filozofia viedla Mizobeho v roku 2015 k založeniu štúdia, ktoré vytvorilo jednu z najúspešnejších hier v roku 2024 – Palworld.
Mizobe priznal v rozhovore inšpiráciou sériou Pokémom, no zároveň vývojári pridali do hry aj prvky hier ako ARK: Survival Evolved, Factorio či RimWorld. Úlohou štúdia bolo nájsť správny balans a zároveň priniesť nové prvky: „V Palworlde zostávajú telá porazených Pals v hre bezvýznamne. Zvyčajne, keď zabijete príšery alebo nepriateľov, buď zmiznú, alebo zostanú na vyrabovanie. Kolegovia boli proti ponechávaniu zbytočných tiel v hre, ale ja som to presadil, pretože som si myslel, že hráči si nájdu spôsob, ako sa s nimi hrať a rozprávať o nich.“
Malé štúdio – veľké tržby
Pocketpair je na pomery dnešných AAA herných štúdií naozaj miniatúrnym štúdiom. Mizobe prezradil, že v súčasnosti zamestnávajú 55 zamestnancov a úspech potvrdzuje aj fakt, že vývoj hry stál „iba“ 6,7 milióna dolárov, čo je oproti tržbám z predaja (hra predala 15 miliónov kópií za 29,99€ iba na Steame) doslova kvapka v mori.
To však neznamená, že štúdio sa „zblázni“ a začne najímať stovky vývojárov. Mizobe prezradil, že súčasná štruktúra štúdia plne vyhovuje: „Sme a zostaneme malým štúdiom. Chcem robiť viacero malých hier. Veľkorozpočtové AAA hry nie sú pre nás.“ Mizobe dodal, že práve takéto štúdiá budú v budúcnosti pioniermi herného dizajnu. Mizobe síce nevie, či bude štúdio schopné vytvoriť podobný hit ako Palworld, no aj v budúcnosti sa chce venovať vývoju viacerých menších hier.
Okrem masívneho úspechu Palworld na Steame je hra úspešná aj na Xbox konzolách. Palworld je totiž najväčším third-party vydaním v histórii predplatného Xbox Game Pass. A práve spolupráca s Microsoftom bola veľmi dôležitá pre úspech hry. Preto prišla logická otázka, či Mizobe neplánuje predaj štúdiu Microsoftu. Mizobe prezradil, že žiadne rokovania neprebiehajú, aj keď je otvorený partnerstvám. Zároveň dodal, že neplánuje ísť s Pocketpair na akciový trh.
Mizobe však chce priniesť hru na ďalšie platformy. To naznačuje, že prípadný PlayStation port nemusí byť veľmi ďaleko v budúcnosti.
Štúdio v súčasnosti pracuje na novom obsahu pre Palworld. Oficiálne je totiž hra stále v Early Access fáze. Vývojári už tesne po vydaní zverejnili priority pre budúci vývoj.