- Pri ohlásení Overwatch 2 sľuboval Blizzard hráčom nový pilier hry – PvE kampaň
- Tá sa však po vydaní transformovala do malej nádielky misií, ktoré boli vydané v auguste 2023 s prísľubom ďalších
- Tento prísľub však asi ostane nenaplnený, čo naznačujú bývalí vývojári štúdia
Je dosť pravdepodobné, že Overwatch 2 sa nedočká ďalších príbehových misií. Webu Kotaku to prezradili bývalí vývojári štúdia Blizzard.
Pri ohlásení Overwatch 2 v roku 2019 pritom Blizzard označil PvE segment hry ako nový pilier a de-facto dôvod, prečo sa rozhodol pre vývoj pokračovania. Z bombastických sľubov sa však nakoniec vykľul zrušený Hero Mode (opakovateľné misie s možnosťou úprav stromu schopností) a taktiež zrušené plány na veľkolepé PvE módy. Namiesto toho sa hráči v auguste 2023 dočkali troch 30-minútových misií s prísľubom ďalších v budúcnosti. Tieto plány sú však v ohrození.
Koncept odsúdený na neúspech?
Pôvodný plán Blizzardu bol vydať „niekoľko kúskov obsahu v priebehu niekoľkých rokov,“ no tieto plány narážali od začiatku na nedostatok vývojárov. Hráči sa mali dočkať nových misií každých 18 mesiacov a v útrobách Blizzardu sú v súčasnosti údajne ďalšie rozpracované misie v rôznych štádiách vývoja.
„Hranie PvP v Overwatch sa ukázalo ako veľmi náročné na prispôsobenie pre PvE. Hlavne kvôli tomu, ako sú súpravy hrdinov diferencované a orientované na PvP,“ napísal jeden z vývojárov Blizzardu.
Vyhodnocovanie kvality obsahu sa niesli v pesimistickom duchu: „V tíme ste mali dizajnérov, programátorov, umelcov, QA, všetky odbory, ktorí neustále predkladali návrhy a nápady na zlepšenie alebo sa snažili urobiť to najlepšie, čo sme mohli. Ale všetko bolo buď odstrelené niekoľkými členmi vývoja alebo jednoducho ‚nemalo to zmysel, nebol čas‘,“ povedali pre Kotaku. „Takmer na každej tímovej porade sa objavovali otázky typu ‚čo budeme robiť, ak sa to nepodarí? Nie som si istý, že sa to podarí. Čo budeme robiť s tým, že hráči budú sklamaní? Stretli sme sa buď s odpoveďou ‚nerobte si s tým starosti. Bude to v poriadku. Máme v to veľkú dôveru. Dôverujte nám.“
„PvP bol chápaný ako základ úspechu hry,“ uviedol zdroj. „Všetkým však stále veľmi záležalo na PvE, a to vrátane vedenia tímu“ Problémom však sú zdroje. Blizzard si uvedomil, že na plnú podporu PvP a produkciu nového PvE obsahu by potreboval rovno dva 400-členné tímy a bolo by otázne, či by Overwatch 2 dokázal produkovať tržby, ktoré by takéto investície obhájili: „Stále hovorili, že v podstate budeme potrebovať dva tímy po 400 ľuďoch, jeden pre PvP a druhý pre PvE, aby sme mali dostatok personálu,“ povedal zdroj. „Nemyslím si, že je to pravda. už teraz bolo príliš veľa kuchárov.“
Prepúšťanie v Xbox divízii značí koniec?
Vedenie Xbox divízie ešte v januári ohlásilo prepúšťanie 1900 zamestnancov. Gro prepúšťania sa týkalo novo-kúpenej divízie Activision Blizzard a práve štúdia Blizzard. A práve PvE tím Overwatch 2 bol prepúšťaním obzvlášť zasiahnutý.
„Ak budú vyrábať viac takýchto vecí, práve prepustili všetkých ľudí, ktorí na tom pracovali,“ povedal zdroj. „Možno by to mohli urobiť nejakým iným spôsobom, ale väčšina prepustených ľudí z tímu Overwatch pracovala na tomto pilieri. Z obchodného hľadiska sa naozaj nezdá, že by Activision alebo Microsoft verili v PvE.“
Zdroje naznačili Kotaku, že Activision (ešte v čase, keď nebol pod Microsoftom) očakával od prvej nádielky Overwatch 2 PvE misií „veľké čísla.“ Tieto čísla mali presvedčiť vedenie vydavateľstva, že má zmysel do PvE obsahu investovať. Nedostavil sa však ani komerčný úspech a ani hráčske reakcie na obsah neboli veľmi dobré. A preto sa zdá, že koncept PvE v Overwatch 2 sa odsúva na vedľajšiu koľaj.