- Producent Naoki Jošida v rozhovore pre japonský 4Gamer okomentoval súčasný herný svet v súvislosti so zmenšujúcim sa počtom exkluzivít
- Podľa neho myšlienka platformovej exkluzivity vymiera
V hernom priemysle dochádza k veľkým zmenám. Prakticky všetci (s výnimkou Nintenda) začínajú chápať, že je potrebné byť tam, kde je hráč a nie naopak. Zatiaľ čo Sony postupne skracuje „exkluzivitu“ svojich hier a prináša ich na PC čoraz rýchlejšie a tento mesiac dokonca vydá first-party hru na Switch v deň vydania, tak Xbox ide ešte ďalej – tento rok priniesol niekoľko vlastných hier na Switch a PlayStation a v tejto stratégii bude pokračovať.
A čo veľkí vydavatelia? Tí už tiež začínajú chápať, že zobrať peniaze výmenou za časovú exkluzivitu niekedy nie je najlepším riešením. O čom svedčí fakt, že Square Enix nedávno oznámil plány opustiť exkluzívne PlayStation vody (v súvislosti s Final Fantasy) a prejsť na multiplatformové vydanie.
Producent Final Fantasy XVI Naoki Jošia v rozhovore pre 4Gamer prezradil, že myšlienka platformovej exkluzivity postupne vymiera.
„V súčasnosti je najväčšou hernou platformou PC a vďaka rozmachu streamovania sa hráči na PC stávajú hlavným prúdom. Na druhej strane sa však inteligentné zariadenia stávajú pre mladú generáciu platformou, ktorú má každý. Vzhľadom na to by bolo lepšie, ak je to možné, vytvoriť hru hrateľnú na akejkoľvek platforme, než ju vytvárať pre konkrétnu platformu, aby oslovila oveľa väčšie publikum. S touto základnou myšlienkou sa rozhodujem, či hra, ktorú sa snažím vytvoriť, bude správne fungovať na inteligentných zariadeniach.“
„Tentoraz vydáme súčasne aj verziu Xbox Series X/S (FANTASIAN: Neo Dimension). V budúcnosti sa budú tituly spoločnosti Square Enix čoraz častejšie vydávať súčasne na každej platforme, ale keďže toto vydanie sa blíži k prvému, chceli by sme, aby si ho zahrali aj používatelia Xboxu.“