- Tohtoročná vývojárska konferencia GDC sa nesie v znamení ponurej atmosféry v hernom priemysle kvôli škrtom a prepúšťaniu v posledných mesiacoch
- Režisér Baldur’s Gate 3 a šéf štúdia Larian Swen Vincke ukázal prstom na herných vydavateľov a nazval ich „chamtivými“
Počas príhovoru na odovzdávaní GDC Awards (kde Baldur’s Gate 3 získal ocenenie za najlepšiu hru roka 2023) skritizoval režisér Baldur’s Gate 3 a šéf štúdia Larian Swen Vincke správanie vydavateľov v posledných mesiacoch.

Prečítajte si tiež
Ocenenie za najlepšiu hru na GDC Awards získal Baldur’s Gate 3
Vincke v príhovore označil herných vydavateľov za chamtivých a podľa neho práve oni kazia herný priemysel a spôsobujú prepúšťanie.
„Reči, ktoré tu odzneli, boli veľmi dobré a v podstate mi ukradli všetko, o čom som chcel hovoriť. O zastavení vojny a zastavení chamtivosti, ktorá túto vec tak dlho zku*****,“
„Celý život bojujem s vydavateľmi,“ vysvetlil, „a stále vidím tie isté, rovnaké, rovnaké chyby a vždy ide o štvrťročné zisky. Jediné, na čom záleží, sú čísla. A potom všetkých vyhodíte a na budúci rok si poviete ‚do prdele, došli mi vývojári‘ a začnete znova najímať ľudí. Potom urobíte akvizície a znova ich zaradíte do tej istej slučky, a to bolo len rozbité, rozbité a rozbité.“
„Nemusíte,“ povedal. „Môžete si jednoducho vytvoriť rezervy. Trochu spomaliť, ubrániť na chamtivosti, byť odolný. Postarajte sa o ľudí. Nestrácajte inštitucionálne znalosti, ktoré sa vo všetkých tých ľuďoch vytvorili, ktoré zakaždým stratíte, takže musíte prechádzať tým istým cyklom znova a znova a znova, že? Pretože ma to naozaj štve.“
Počas troch mesiacov od začiatku roka prišlo o prácu viac ako 8000 pracovníkov v hernom priemysle. Najviac v spoločnostiach Microsoft (1900), Unity (1800), Riot Games (530), PlayStation (900) a EA (670).