- Stig Asmussen oznámil založenie štúdia Giant Skull
- Asmussen odišiel zo štúdia Respawn Entertainment po dokončení hry Star Wars Jedi: Survivor ktorej vývoj viedol
- Štúdio sa bude venovať vývoju akčnej adventúry
Skúsený herný režisér Stig Asmussen ohlásil založenie nového herného štúdia, ktoré dostalo názov Giant Skull. Štúdio sídli v Los Angeles, no vývojárov bude mať po celom svete. Asmussen si so sebou zobral ďalších skúsených členov vývojárskeho tímu Star Wars Jedi: Survivor.
Jon Carr bude technologickým šéfom štúdia a Jeff Magers bude dizajnovým šéfom. Okrem toho štúdio nabralo aj Fortnite veteránov Patricka Murphyho (vizuálny režisér), Lauren McLemore (producent) a Brian Campbell (animačný režisér).
Asmussen priznal, že myšlienka na nové štúdio sa zrodila ešte počas vývoja Jedi: Survivor, no chcel zostať v Respawne až do dokončenia hry: „V Respawne sa mi veľmi páčilo a Jedi tím je neuveriteľný. Spoločnosť EA ma veľmi podporovala. Ale naskytla sa mi táto príležitosť a… bolo tu svrbenie, ktorého som sa hneď, ako som o tom začal premýšľať, nemohol zbaviť. Začiatky spoločnosti Respawn boli naozaj zábavné. Boli sme ako garážová kapela. Bolo to jedno z mojich najobľúbenejších období v kariére. Budovanie tímu bolo také zábavné. Možnosť dať dohromady skvelých ľudí, vybudovať štúdio od základov, definovať, aké sú naše piliere, aká je naša kultúra… to mi pripadalo neuveriteľne vzrušujúce,“ povedal pre GamesIndustry.biz.
Nová hra v známom žánri
Asmussen prezradil, že štúdio buduje príbehovú akčnú adventúru: „Bolo by pre nás trochu hlúpe snažiť sa vytvoriť niečo, s čím nemáme skúsenosti alebo v čom nie sme naozaj dobrí,“ vysvetľuje. „Ale tiež som bol vďačný, že môžem pracovať na typoch hier, ktoré rád hrám.“
„Nechceme sa pokúšať robiť niečo, čo nám nevyhovuje. Sme zameraní na jedného hráča. Napriek tomu je ešte len začiatok a vždy hľadáme možnosti, ako zapojiť hráčov rôznymi spôsobmi. Takže ak by existovalo niečo, čo by mohlo zlepšiť zážitok, a nebude to pre nás predstavovať výzvu pri realizácii… sme v tomto smere veľmi otvorení. Ale ja robím hry pre jedného hráča. To je to, čo ma vzrušuje, a chcem v tom pokračovať.“
Piliermi štúdia sú samostatnosť, dynamika, zvedavosť a rešpekt a cieľom Asmussena je vytvoriť podobnú kultúru, ako panovala v štúdiu Respawn.
Peniaze, peniaze, peniaze
Asmussen prezradil, že financie potrebné na rozbehnutie štúdia získali od súkromných investorov a peňazí je „dostatok na vybudovanie vízie štúdia.“ Cieľom je však vytvorenie AAA hry.
„AAA môže niekedy znamenať AAA doláre,“ hovorí. „Ale veľa závisí od toho, ako sa vám podarí zvýšiť počet zamestnancov a ako rýchlo očakávate, že hru dodáte. A to môže hru predražiť, ak máte veľa ľudí na dlhom časovom horizonte.
„Nemyslím si, že potrebujete niekoľko stoviek ľudí na to, aby ste vytvorili AAA hru. Neviem, aká veľká bude naša spoločnosť, ale najmä vďaka tomu, že si môžeme sami rozhodovať o svojich zásahoch, si myslím, že dokážeme vytvoriť veľmi úspešnú konkurenčnú hru so 100 ľuďmi.“