- Šéf Saber Interactive Matthew Karch poskytol rozhovor pre Game File
- V ňom prezradil bizarný spôsob, ako sa štúdio dostalo k vývoju remasteru Halo Combat Evolved
Štúdio Saber Interactive má na konte megaúspešnú minuloročnú hru Warhammer 40,000: Space Marine 2. Tá je kulmináciou niekoľkoročného procesu, kedy sa z podporného štúdia s viacerými komerčnými neúspechmi stalo štúdio, ktoré dokáže vytvoriť skvelú a predávanú hru.
Táto cesta však zahŕňala aj ponuku na vývoj Halo Anniversary a to úplne zdarma. Prezradil to šéf Saber Interactive Matthew Karch v rozhovore pre Game File.
„Najťažšie na nezávislom vývoji je spoliehať sa na niekoho iného,“ povedal Karch s odkazom na hry ako Will Rock, TimeShift či Inversion, ktoré nevygenerovali tržby. Následne prišiel Microsoft s nápadom, aby Saber Interactive vytvorilo remaster kultovej hry Halo Combat Evolved. A keď sa informovali o rozpočte na vývoj, Karch im povedal, že vývoj hry nebude stáť nič.
„Povedal som, že to urobím zadarmo, pretože je to Halo,“ vysvetlil. „V tom čase je to najväčšia franšíza na svete. Povedal som: ‚Je to ako dať si na stenu diplom z Harvardu. Každý na svete bude chcieť so mnou pracovať, keď uvidí, že som pracoval na tejto poslednej hre Halo, a to mi otvorí dvere. Takže sa na to vykašlem a budem to robiť so stratou.“
Po tom, čo Microsoft odmietol sumu 0$ Karch prišiel so sumou 4 milióny $. Vedel totiž, že nikto nebude schopný hru za takú sumu vytvoriť.
Otvorilo to dvere…
A plán Karcha vyšiel. Microsoft totiž následne oslovil Karcha a štúdio Saber Interactive s vytvorením remasteru Halo 2 vrámci projektu Halo The Master Chief Collection. Súčasťou tohto projektu bolo aj vytvorenie Xbox One portu hry Halo Anniversary. Karch následne prinútil Microsoft, aby modifikoval kontrakt z vývoja tejto hry, čo vyústilo v honorár v desiatkach miliónov dolárov.