- Generatívna umelá inteligencia sa dostáva aj do popredia herného vývoja a vydavatelia ju chcú využiť v rôznych oblastiach
- Šéf Electronic Arts Andrew Wilson vidí jej využitie hlavne v zlepšení efektivity herného vývoja a taktiež aj v zlepšení monetizácie
Šéf Electronic Arts Andrew Wilson počas Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference prezradil, že EA je pripravené implementovať rýchlo vyvíjajúcu sa technológiu generatívnej umelej inteligencie do herného vývoja. Tvrdí, že táto technológia bude mať na herný priemysel veľký dopad a to už v najbližších piatich rokoch.
Wilson vidí veľký potenciál v zlepšení efektivity vývoja hier. Ako príklad uviedol vytvorenie štadióna vo futbalovej sérii EA Sports FC. V minulosti trvalo vytvorenie štadióna 6 mesiacov, tak v posledných mesiacoch sa tento proces vďaka AI skrátil na šesť týždňov a v budúcnosti ho bude možné skrátiť na šesť dní.
Wilson očakáva zlepšenie efektivity vývoja o 30% a AI môže podľa neho zlepšiť aj monetizáciu hier a to o 10-20%.
Pomoc a nie náhrada
„Vždy, keď došlo k významnému technologickému pokroku v médiách a technológiách a keď sa podarilo demokratizovať odvetvie a odovzdať ho širokej verejnosti, došlo k neuveriteľným veciam,“ povedal.
„A tak o tom premýšľame tak, že sa snažíme vytvoriť tieto veci tak, aby boli efektívnejšie. Ako vybudujeme tieto veci tak, aby nám umožnili budovať hlbšie, širšie a osobnejšie zážitky? Ako to potom poskytneme svetu.
„A akonáhle to dáte svetu, kde máte tri miliardy hráčov na celom svete, ktorí vytvárajú osobný obsah a rozširujú a vylepšujú nami vytvorené vesmíry a budujú a vytvárajú svoje vlastné vesmíry na našej technologickej platforme, zrazu sme príjemcami ekonomiky platforiem.“
„A pre mňa je to pre nás niekoľkomiliardová príležitosť navyše k tomu, čo by sme inak získali z nášho bežného rastu.“
Mnohí herní vývojári bijú na poplach v súvislosti s používaním generatívnej umelej inteligencie v procese herného vývoja. Často v obave o svoju prácu. Wilson tvrdí, že vývojári vrámci Electronic Arts prijímajú túto technológiu. Úlohou generatívnej AI totiž nie je nahradiť vývojárov, ale pomôcť im.
„Pre tvorcov hier je to neuveriteľne vzrušujúce. Možnosť rýchlejšie sa dostať k zábave a na trh je pre nich svätým grálom,“ povedal.
„A tak vidíme, že v našej spoločnosti dochádza k skutočnému prijatiu týchto vecí. Tie im môžu pomôcť dostať sa k veľkosti oveľa rýchlejšie.“
Electronic Arts minulý týždeň ohlásil prepúšťanie 670 zamestnancov a zrušenie Mandalorian FPS hry.
Prečítajte si tiež