- Štúdio Undead Labs po zverejnení nového traileru na State of Decay 3 poskytlo nové informácie o hre
- Taktiež potvrdilo spoluprácu s ďalšími Xbox štúdiami a jedným externým štúdiom
Po štyroch rokoch od formálneho ohlásenia State of Decay 3 sa nám hra opäť ukázala, tentokrát kombináciou cutscén a záberov z hrania.
Popri tom sme sa cez Xbox Wire blog dozvedeli aj niekoľko dodatočných informácií o hre. Šéf štúdia Undead Labs Philip Holt prezradil, že cieľom štúdia v posledných rokoch bolo posunúť sériu kvalitatívne nahor, rozšíriť aspekt zdieľaného sveta, no zároveň ponechať v hre dušu, ktorá kombinovala snahu o prežitie s budovaním nového sveta.
State of Decay 3 tak bude obsahovať to, čo si hráči na sérii obľúbili. Permadeath, rastúce komunity obyvateľov. K expanzii však pomohla akvizícia Microsoftom v roku 2018: „Nemyslím si, že by sme mohli dosiahnuť víziu State of Decay 3, keby sme neboli súčasťou Microsoftu,“ hovorí kreatívny riaditeľ Kevin Patzelt. „Myslím si, že keby sme zostali nezávislí, jednoducho by sme nemali čas, priestor a podporu, ktorú sme potrebovali, aby sme boli tam, kde sme dnes, a aby sme vydali to, čo vieme, že dokážeme vytvoriť. Je to iný tlak. Už to tak nie je. A mám pocit, že ako tím, aspoň v mojej kariére, som nikdy necítil takú podporu, aby sme robili to, čo vieme, že chceme robiť.“
Práve zdroje Microsoftu umožnili štúdiu vytvoriť plne zdieľaný svet v oveľa väčšom merítku: „Prvá vec, ktorú dúfam, že ľudia pochopia [z traileru], je to, že vyzdvihujeme štyri hráčske postavy – tri z nich začínajú na rôznych miestach vo svete – takže naznačujeme myšlienku spoločného zážitku vo svete, nielen jazdy na koni, a že hranice, v ktorých sa môžete vydať nezávisle, budú oveľa, oveľa väčšie, než boli v State of Decay 2.“
Spolupráca medzi štúdiami
Štúdio Undead Labs prezradilo, že základy zdieľaného sveta si zobrali od štúdia Obsidian Entertainment, ktoré ho vytvorilo pre hru Grounded. Štúdio The Coalition (Gears of War) zas pomáhalo s prechodom na Unreal Engine 5 a s implementáciou jednotlivých technológií enginu. Výsledkom je celkom zreteľný posun v technologickej kvalite hry.
„Všetko sú to in-game assety, všetky sú vyrenderované z hry a je to zobrazenie typickej scény, s ktorou sa stretnete v kooperatívnej hre pre štyroch hráčov. Chceli sme vám poskytnúť reprezentatívnu predstavu o tom, ako by hra vyzerala, ale aj vyrozprávať príbeh,“ dodal Holt.
A aby toho nebolo málo, na hre sa podieľajú aj štúdia Blid Squirrel Entertainment a štúdio Wushu Studios. Druhé menované už pár rokov vo svete State of Decay strávilo, keď pomáhalo s podporou dvojky.
State of Decay 3 príde na PC a Xbox Series X/S a do Game Passu. Hra zatiaľ nemá dátum vydania