- Ubisoft pokračuje v reštrukturalizácii svojho biznisu a snaží sa zvrátiť nepriaznivú finančnú situáciu
- Šéf vydavateľstva prezradil, aké budú základné piliere smerom do budúcnosti
Live service hry a hry v otvorenom svete. Toto sú dve „žánre,“ na ktorých chce Ubisoft vybudovať svoju budúcnosť. Prezradil to šéf Ubisoftu Yves Guillemot počas prezentácie finančných výsledkov.
„Výrazne sme investovali do veľkého množstva produktov na nadchádzajúce roky v rámci našich dvoch vertikál, ktorými sú akčné dobrodružstvá v otvorenom svete a zážitky v rámci hry ako služby,“ povedal Guillemot. „A to je to, čo chceme prinášať rok čo rok.“
„Ako viete, v krátkom čase pripravujeme veľké spustenie hry Assassin’s Creed Shadows. Budúci rok budeme mať veľké plány, ktoré budú prínosom pre Rainbow Six na všetkých platformách, na ktoré sa dobre sústredíme, a to je kľúčový míľnik v hrubom pláne spoločnosti.“
Guillemot však dodal, že to neznamená, že Ubisoft nevydá iné typy hier. Spomenul napríklad chystanú stratégiu Anno 117: Pax Romana: „Oznámili sme, že Anno 117: Pax Romana sa objaví v budúcom roku, rovnako ako aj The Division: Resurgence na mobilné zariadenia. To všetko sa nám darí. Pre rok 2026 sme neposkytli viac informácií, ale do mája sa o ne podelíme, a ako som práve povedal, máme silnú platformu pre budúce roky v týchto dvoch vertikál.“
Zameranie sa Ubisoftu na hry v otvorenom svete nie je až takým prekvapením. Práve na tomto štýle hier funguje Ubisoft prakticky posledné desaťročie. Zameranie sa na live service hry je však celkom zvláštne. Odhliadnuc od Rainbow Six Siege má Ubisoft v tomto segmente veľmi málo úspechov. A taktiež aj niekoľko katastrof, ako xDefiant, Skull and Bones či niekoľko zrušených hier ako The Division Heartland či Ghost Recon Frontline. Zdá sa však, že potencionálne peniaze v tomto sektore sú prílišným lákadlom.