Už dlhé roky je séria Final Fantasy základným stavebným pilierom japonských RPG. Fantastické charaktery, spletitý príbeh a komplexný bojový systém sú hlavné črty tejto hry. Final Fantasy je jedna z najznámejších hier v hernom svete. Tento diel prekvapivo nadväzuje na tradičné série tejto ságy.
Vo Final Fantasy XIII môžete ovládať 6 rôznych charakterov, pričom hlavnú rolu má hrdinka Lightning. FF XIII pripomína FF VI v ovládaní všetkých charakterov v rozličný čas. Súbežne hráte rôzne dejové línie čo vytvára pocit napätia.
{gallery}/recenzie/final.fantasy.XIII.recenzia.X360.alrenx/1/{/gallery}
Príbeh hry sa odohráva v 2 hlavných mestách Cocoon a Pulse. Náboženstvo Fal’Cie predurčuje vyvolených ludí L’Cie aby na konci svojej cesty sa buď premenili na kryštál alebo zmenili na zlé monštrum Ciet’h. Hrdinovia sa snažia zabrániť tomuto cyklu a rozhodnú sa vyslobodiť sestru Lightning z krištálu.
Final Fantasy má svoj špecifický bojový systém a možno aj preto nie je pre každého „náhodného“ hráča. ATB (Active Time Battle) je systém kde v reálnom čase zadávate príkazy na boj a po zaplnení ukazovateľa postava zaútočí. Systém je pomerne pomalý ale je jeden z najkomplexnejších, aj keď sa vám to zo začiatku nebude zdať. Písať o tomto systéme je pomerne zložité a najlepším sprievodcom bude vstavaný tutoriál v hre, ktorý vás oboznámi so všetkými jeho aspektmi.
{gallery}/recenzie/final.fantasy.XIII.recenzia.X360.alrenx/2/{/gallery}
Naraz môžete ovládať len 1 člena vašej skupiny. Každá z postáv má svoj príbeh a schopnosti. Vaše HP sa obnovuje po každom boji čo je myslím že výhoda a tak do každého súboja vojdete vždy s plným zdravím. Počas súboja môžete zmeniť stratégiu ktorá sa stane v neskorších častiach hry veľmi dôležitá. Vývoj postavy prebieha prostredníctvom akéhosi crystaria, v ktorom pomocou získaných gauge odomykáte kryštáli so schopnosťami postavy, ktoré su rozdelené do 4 tried: Sentinel, Medic, Commandos, Ravagar.
Paradigmy predstavujú stratégiu a rozdelenie úloh postavám. Napríklad: Aggression Paradigm predstavuje skupinu zloženú z 2 Commandos a 1 Ravagar. Combat Clinic Paradigm je zložený z 2 medicov a 1 Sentinela. Správne zvolenie paradigmu je kľúčovým aspektom boja a závisí od neho prežitie skupiny.
Po každom súboji dostávate body a hviezdičky, ktorých počet závisí od množstva kômb ktoré ste použili. Toto skóre vám pomáha získavať silnejšie útoky, čo je skvelá motivácia na používanie rôznych taktík počas boja.
{gallery}/recenzie/final.fantasy.XIII.recenzia.X360.alrenx/3/{/gallery}
Grafika hry je úchvatná, a vidieť že dizajnéri nechali kus práce na všetkých prvkoch hry. Budete mať pocit, ako keby ste pozerali film a mohli do neho zasahovať. Prelínanie videa s hrou je tak plynulé, že niekedy nebude vedieť či je to ešte video alebo hra. Takisto nádherná hudba dotvára už tak čarokrásnu grafiku.
Komu túto hru odporučiť ?
Predovšetkým fanúšikom, ktorým prinesie skvelé „HD“ pokračovanie série a hráčom jRPG. Final Fantasy je však odlišná od RPG typu Gothic, The Elder Scrolls alebo Fable, preto nemusí sadnúť každému RPGčkárovi. Hru určite neodporúčam začiatočníkom ktorý by neocenili jej kvality.
|
Grafika Dizajn Zvuk Príbeh Prepracovaný bojový systém |
|
Zložitý systém boja Nie pre každého |
80% | ![]() |
ŽÁNER | jRPG |
VÝROBCA | Square Enix |
VYDAVATEĽ | Square Enix / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | ![]() |
![]() |
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!