Na čom pracuje kanadské štúdio?
Predplatitelia služby Xbox Game Pass majú v živote jednu istotu. Že všetky hry od 23 first-party štúdií Microsoftu (okrem hier pre smartfóny) poputuje v deň vydania do tejto predplatenej služby. A jedným z týchto štúdií sú aj montrealskí Compulsion Games, tvorcovia hry We Happy Few.
Na čom štúdio pracuje je zatiaľ tajomstvom a tak sa nové informácie pokúsil z PR manažérky štúdia Naily Hadjas získať francúzsky web Xbox Squad.
Podľa jej slov pracuje štúdio na novej príbehovej hre pre jedného hráča, ktorá bude z pohľadu tretej osoby. Vývoj tejto novej hry sa začal po dokončení posledného DLC pre We Happy Few s názvom We All Fall Down, ktoré vyšlo v novembri 2019. To znamená, že nový projekt štúdia je doslova „pandemickou hrou.“
Napriek tomu je však hra v strede svojej produkcie, takže ak dobre rátame, tak vydania by sme sa mohli dočkať v roku 2023-2024. Hadjas taktiež naznačila, že štúdio pri vývoji používa Unreal Engine, no nepadla zmienka o tom, či pôjde o Unreal Engine 5 alebo 4.
Compulsion Games je „najmenším first-party štúdiom“ Microsoftu a momentálne má 80 zamestnancov, pričom plánom je expandovať na číslo medzi 90-100 zamestnancami. Štúdio sa nechce stať masívnou spoločnosťou so stovkami zamestnancov.
„Cieľom je expandovať naše svety a ukázať našu stopu v hernom svete ako štúdio, ktoré robí unikátne hry v prostrediach, ktoré nie sú v hernom priemysle bežné.“
Hadjas taktiež okomentovala populárnu teóriu, že nutnosť, aby boli first-party hry Microsoftu v GamePasse výrazne obmedzuje vývojárov a rozpočty hier: „Nepocítili sme žiaden negatívny vplyv. Pozitívny áno, pretože chceme, aby čo najviac ľudí mohlo hrať naše hry. We Happy Few sme najprv vydali na Steame, potom cez ID@Xbox a potom na PlayStation. Chceme aby čo najviac ľudí hralo naše hry a to, že hra bude v Game Passe znamená presne to. Takže na tom nie je žiadna negatívna stránka.“