Chvíľkové posedenie s vývojármi z Media Molecule.
Zatiaľ čo usilovne pracujeme na finálnej recenzii očakávanej Playstation 4 exkluzivity Dreams, tak sme mali tú česť spýtať sa niekoľko otázok manažérky komunikácie štúdia Media Molecue Abbie Heppe, ktorá nám prezradila niekoľko detailov z vývoja hry. Ak ste však veľmi netrpezliví, môžete si napríklad prečítať aj našu úvodnú recenziu hry z čias, kedy bola ešte v Early Access programe.

Prečítajte si tiež
RECENZIA: Dreams, čo je to zač a je to niečo pre mňa?
Q: Považujete Dreams za prirodzenú evolúciu série Little Big Planet?
A: V mnohých ohľadoch áno. Jadrom každej hry je umožniť hráčom sedieť na gauči s ich priateľmi a rodinou a komunitou. Dreams však túto ambíciu značne rozširuje. To, čo môžete robiť s nástrojmi v hre v každej oblasti (hudba, animácie, dizajn) je nad všetkým, čo sme doteraz urobili. Taktiež si myslím, že Dreams tlačí hráčov k tomu aby sa v hre angažovali vo všetkých oblastiach a čas, ktorý trávia tým, že tvoria tutoriály a pozývajú do hry týmto nových hráčov je veľmi veľký. Musím však povedať, že sme radi za to, keď hráči jednoducho preskúmavajú Dreamiverse a hrajú sa so všetkým, čo obsahuje.
Q: Ako je na tom hra z hľadiska podpory klávesnice a myši?
A: Dreams podporuje klávesnicu. Pridali sme nepohybové možnosti ovládania pri vydaní hry, aby sa stala hra viac prístupnejšou a našim ďalším cieľom je podpora VR.
Q: Aký je váš pohľad na prepracovanie populárnych IP v Dreams v ohľadom na porušovanie autorských práv?
A: V hre máme veľmi štandardný systém (rovnako ako v Little Big Planet a ďalších UGC (hry, kde tvoria užívatelia obsah) hrách), kde môžu tvorcovia nahlásiť hocičo, čo porušuje autorské práva a my to samozrejme musíme rešpektovať.
Q: Môžeme očakávať port na konzolu Playstation 5 v momente keď príde?
A: Zatiaľ hovoríme iba o verzii pre Playstation 4.

Prečítajte si tiež
Neuveriteľný potenciál Dreams ukazuje aj táto prerábka Falloutu 4
Q: Kedy sa začal vývoj Dreams?
A: Dreams vstúpilo do fázy R&D približne 7-8 rokov dozadu. Projektu sa venoval veľmi malý tím v Media Molecule, ktorý vytváral prototypy a to niekoľko rokov. Následne sa k projektu pripojilo čoraz viac vývojárov po tom, čo sme dokončili Tearaway Unfolded. Takže samotný vývoj hry trval dlho, no zo začiatku na hre nepracovalo celé štúdio.
Q: Uľahčila vám možnosť vydať hru ako Early Access produkt vydanie plnej verzie?
A: Čo nám Early Access fáza uľahčila bolo to, že sme vedeli, že sme pripravení na vydanie. V Dreams je mnoho fíčur, ktoré potrebujú, aby ich hráči otestovali, aby sme my zistili, či fungujú tak, ako chceme. Naučili sme sa vďaka tomu veľa o systémoch a užívateľskom zážitku v Early Access mesiacoch a to nám dalo dôveru pred vydaním plnej hry a taktiež nám to umožnilo pochopiť, koľko práce nás ešte s projektom čaká.
Q: Aké sú vaše plány podpory Dreams?
A: Máme naplánovanú dlhodobú podporu hry. Naše ďalšie rozšírenie zdarma pridá podporu VR a taktiež umožní hráčom vytvárať obsah vo VR. Taktiež budeme pravidelne vydávať nový hrateľný obsah, vizuálne kity, templaty, aby sme pomohli tvorcom obsahu a taktiež budeme pridávať ďalší obsah, ktorý máme na zozname. Mnoho prvkov hry totiž bolo z hry vystrihnutých, čo je prirodzené pri takom projekte ako je Dreams, no plánujeme takýto obsah postupne do hry pridať.
Ďakujeme za rozhovor.