Vydavateľ Electronic Arts skrátka nedôveroval značke, ktorá má dnes hodnotu zhruba 25 miliárd dolárov.
Napadlo vás niekedy, ako je možné, že existujú MMO RPG na motívy Pána prsteňov či Hviezdnych vojen, ale nič, kde by sme sa mohli oháňať čarodejníckymi prútikmi a hrať metlobal? Ak hej, máme pre vás konečne odpoveď – herný vydavateľ Electronic Arts, vtedajší vlastník potterovskej licencie, skrátka takémuto projektu neveril.
Namiesto toho sme dostali herné spracovania filmov. Ak si odmyslíme Lego a iné „experimentálne“ tituly, tak ide celkovo o deväť hier, pričom Harry Potter 2, ktorý vyšiel na PlayStation 2, patrí dodnes medzi hernú klasiku. Zatiaľ čo prvé dva diely boli skvelé a viac-menej podobného charakteru, neskoršie časti boli skôr zamerané na akciu, pričom štvrtý diel s podtitulom Ohnivá čaša sme mohli hrať aj v kooperatívnom režime.
Asi ani nemusím pripomínať, že najnovší diel hernej potterovskej série, Hogwarts Legacy, patrí medzi najočkávanejšie hry roku 2022.
Aby sme sa však vrátili v čase (a k veci); server PCGamer informoval, že podľa bývalého viceprezidenta EA Kima Salzera mal vydavateľ EA medzi rokmi 2000 až 2003 na stole MMO hru zo sveta Harryho Pottera, no rozhodol sa ju nevydať. „Mali sme beta verziu, ktorá bol sčasti offline, sčasti online. Spravili sme poctivý prieskum a mali sme od toho veľké očakávania. Boli sme presvedčení, že hra bude úspešná. EA však v tom čase prechádzalo určitými zmenami a firma skrátka neverila, že by sa hra uchytila na viac než rok či dva,“ uviedol Salzer počas interview na streamovacej platforme Twitch.
Dnes si asi zodpovedné osoby môžu trieskať hlavu.
Prečítajte si tiež