Ďalšie pikantnosti.
Štvrtým dňom pokračovalo pojednávanie medzi Microsoftom a americkým regulačným orgánom FTC ohľadom akvizície Activision Blizzard a už štandardne sme sa dočkali poriadne porcie pikantností a nových informácií. A nie je sa čo čudovať, nakoľko vypovedali šéf Microsoftu Satya Nadella a šéf Activision Blizzard Bobby Kotick. Okrem iného…
Nižšie nájdete taktiež zhrnutie prvých troch dní
Prečo nie je Call of Duty exkluzivitou a prečo PlayStation verzia nebude „pokazená“
Kotick prezradil, že hráči sú veľmi citlivý a ak by sa Call of Duty stalo exkluzivitou, tak by to naštvalo veľkú časť: „Ak by ste hru odstránili z jednej platformy, došlo by k vzbure. Hráči sú neuveriteľne vášniví, investujete do zážitku… je to ako šport.“
Podobné odôvodnenie ponúkol Kotick aj ohľadom myšlienky, že Microsoft by na PlayStation konzolách vydával „degradovanú“ verziu Call of Duty: „Budete svedkami hnevu od hráčov, ktorý by bol zaslúžený. Ľudia, ktorí robia videohry, sú na svoju prácu veľmi hrdí.“
Switch bol chybou
Activision Blizzard vytrvalo ignoroval Switch ako platformu pre Call of Duty a Kotick priznal, že to ľutuje. Jedným z dôvodov ignorácie bol fakt, že vedenie ABK nikdy neverilo v úspech konzoly. Zároveň priznal, že s Nintendom už hovorili o novej generácii Nintendo konzol a aj keď vedenie spoločnosti (v prípade, že ostane samostatnou) by určite zvažovalo vydávanie Call of Duty a ďalších ABK hier na tejto konzole, tak sa nechcel k ničomu zaviazať: „Zvážili by sme to, keď by sme mali špecifikácie, ale v súčasnosti ich nemáme. V prípade minulej generácie Switchu sme túto možnosť nevyužili, ale museli by sme si počkať na špecifikácie. V súčasnosti to nemáme v pláne.“
„V skutočnosti si myslím, že pravdepodobne vytvoríme hru Call of Duty pre novú konzolu Nintendo. Nemôžem vám povedať konkrétne plány, ale môžem vám povedať, že to zvažujeme.“
Koticka predplatené služby nezaujímajú
Šéf Activision Blizzard skonštatoval, že ho nezaujímajú predplatené služby ako Xbox Game Pass. Potvrdil, že Call of Duty by do predplatného nevložil a taktiež neplánuje pridať Call of Duty do streamovacích služieb: „Mám všeobecnú averziu voči myšlienke predplatených služieb pre viacero hier, možno je to čiastočne spôsobené tým, že žijem v Los Angeles a veľké mediálne spoločnosti presúvajú svoj obsah na tieto predplatené streamovacie služby a obchodné výsledky tým trpia.“
Kotick skonštatoval, že jeho povinnosti smerujú ku generovaniu tržieb a zisku pre akcionárov a so stratégiou Microsoftu nesúhlasí, no ak akvizícia prejde a Call of Duty bude v predplatnom, tak to už nebude jeho starosť.
Herné streamovanie používa minimum ľudí
Ďalšou vypočúvanou bola Dr. Elizabeth Bailey. Tá vo svojej analýze potvrdila, že Xbox herné streamovanie používa minimum predplatiteľov Xbox Game Pass Ultimate: „Zistil som, že z tých hráčov, ktorí využívajú službu Game Pass, má prístup k funkcii hrania v cloude len veľmi malá časť. Ich podiel hodín strávených hraním prostredníctvom cloudového hrania je ešte menší. Keď pristupujú k tejto funkcii cloudového hrania, drvivá väčšina z nich k nej pristupuje aspoň raz prostredníctvom konzoly.“
Nvidia si myslí, že herné streamovanie čaká veľká budúcnosť
Jeff Fisher zo spoločnosti Nvidia prezradil okrem iného to, že PC hranie bude vždy lepšou alternatívou oproti konzolovému hraniu a taktiež skonštatoval, že herné streamovanie čaká veľká budúcnosť: „Verím, že nie je špekulatívne, a verím, že bude (herné streamovanie) nakoniec úspešné. Pevne verím, že herné streamovanie má ziskovú budúcnosť.“ Fisher taktiež skonštatoval, že táto akvizícia je dobrá pre herný priemysel.
Herné streamovanie sa nevyvíja tak, ako by si Microsoft prijal
Microsoft mal s herným streamovaním veľké plány, no realita zatiaľ nenapĺňa predpoklady. Potvrdil to vo výpovedi šéf Microsoftu Satya Nadella: „Nepovažujem ho za striktnú náhradu konzoly. Teda aspoň doterajšia spätná väzba na trhu bola taká, že ľudia majú radi svoje konzoly, ľudia majú radi svoje počítače, ľudia majú radi svoje telefóny a cloudové hry používajú ako doplnok.“
Podľa neho je možné, že sa z herného streamovanie stane „prelomový trh,“ no zatiaľ sa tak nestalo.
Šéf Microsoftu si predstavuje herný priemysel bez exkluzivít, no pravidlá stanovuje Sony
Nadella potvrdil, že v jeho ideálnom svete by herné exkluzivity neexistovalo a súťažilo by sa v kvalite poskytovaných služieb. Problémom podľa Nadellu však je, že najväčšie spoločnosti stanovili trh, ktorý je o exkluzívnych hrách a Microsoft sa musel jednoducho prispôsobiť, ak chce prežiť: „Keby to bolo na mne, rád by som sa zbavil všetkých exkluzivít na konzolách, ale to nemôžem definovať, najmä ako hráč s nízkym podielom na konzolovom trhu. Dominantný hráč tam [Sony] definoval konkurenciu na trhu pomocou exkluzivít, takže v takom svete žijeme. Tento svet nemám v láske.“
Snahou herného streamovania je expandovať k väčšiemu množstvu hráčov
Šéf Microsoftu prezradil, že herné streamovanie je o expanzii herného trhu a nie o náhrade existujúcich spôsoboch hrania: „Jedným z mechanizmov, ktoré sme chceli použiť, bolo streamovanie v cloude ako spôsob, ako priniesť viac konkurencie na mobilné platformy a priniesť viac príležitostí pre viac vydavateľov, takže to bol cieľ.“
Aj Nadella prisľúbil Call of Duty pre PlayStation
- Právnička Microsoftu: Zriekne sa spoločnosť Microsoft predaja hry Call of Duty na systéme PlayStation tým, že k nej odoprie prístup?
- Nadella: Nedáva to ekonomický ani strategický zmysel. Naším cieľom, najmä v spolupráci s Activisionom, je dostať ich obsah a náš obsah na viac platforiem. To sme urobili s Office a to je to, čo chcem urobiť s hrami
- Právnička Microsoftu: Budete pokračovať v dodávaní hry Call of Duty na PlayStation?
- Nadella: Na 100 percent
Ekonomický expert má pre Sony radu: Podpísať kontrakt
Ekonomický expert Dennis Carlton skonštatoval, že primárnym dôvodom akvizície je Call of Duty a Sony sa môže vyhnúť všetkým problémom tým, že podpíše kontrakt, ktorý mu ponúka Microsoftu. Podľa jeho analýzy je však motivátorom Sony zablokovanie akvizície a nie získanie lepšieho kontraktu.