Zaujal vás Portal 2 a chcete vedieť niečo viac takpovediac "zo zákulisia"? Vedeli ste napríklad, že Portal 2 mal byť pôvodne prequelom k jednotke? Že polovica hráčov Portal 2 ešte nedohralo? Že nie? Tak práve pre vás som si prichystal túto novinku, v ktorej si v krátkosti zhrnieme zopár zaujímavostí týkajúcich sa najnovšieho hitu od Valve.
Prvou informáciou je, že Portal 2 mal byť naozaj pôvodne prequel, čo naznačovala uniknutá reklama na hru z roku 2008. Potvrdili to scenáristi Valve, Chet Faliszek a Jay Pinkerton. Hra sa mala pôvodne odohrávať pred udalosťami z prvej hry a Cave Johnson by bol hlavnou zápornou postavou. Z toho môžeme usudzovať, že v pôvodnom koncepte Valve plánovalo prenechať sekcii 60-tych a 70-tych rokov oveľa väčší priestor ako vo finálnej verzii.
Faliszek nám túto zmenu vysvetlil slovami: "Hra bola vo vývoji už dosť dlho. Na hre začalo pracovať malé jadro tímu a experimentovalo s nápadmi, skúšajúc čo je zaujímavé."
"Originálnym zámerom bolo navodiť u hráča atmosféru pôvodného Portalu, pocit a zážitky Portalu, hocičo iné sa mohlo pridávať. Veľa zo spomínaných experimentov bolo nakoniec zakomponovaných do hrateľnostného jadra druhého dielu. Ľudia chceli viac portálov, chceli GLaDOS, chceli hrať za Chell."
Pinkerton iba dodal: "Pred dvoma rokmi nám unikol dialóg s Cave Johnsonom, takže vám teraz už môžem prezradiť, že vtedy bol Cave na strane ‚tých zlých‘ a GLaDOS sa v hre vôbec nevyskytovala. Jednalo sa o prequel. Páčil sa nám natoľko, že sme ho nejak dostali aj do finálnej podoby hry."
"Pôvodne sme skúšali, ako ďaleko môžeme v zmenách zájsť, avšak v jednom momente sme si uvedomili, s menej horúcimi hlavami, že chceme naspäť GLaDOS aj Chell."
"Zo začiatku to bolo hlavne o našom skúšaní nových vecí, ale potom sme si uvedomili, že nám chýba veľa prvkov tvoriacich príbeh pôvodnej hry."
Vyššie zmienená uniknutá reklama z roku 2008 popisovala Cave Johnsona, ktorý "sa z vášho pomocníka stane hlavným antagonistom" a "začne strácať svoju ľudskosť s postupom príbehu".
Druhou zaujímavosťou týkajúcou sa Portal 2 sú štatistiky sledujúce koľko ľudí prešlo Portal 2, respektíve kam sa v ňom dostali. Upozorňujem, že nasledujúce štatistiky berú do úvahy iba hráčov, ktorí si hru kúpili na Steame.
Pre niektorých z vás môže byť šokujúca informácia, že iba približne každý druhý hráč (55.7%) prešiel hru do konca a desatina (11%) majiteľov Portal 2 dokonca ani nezískala prvý achievement, ktorý dosiahnete takmer bez námahy hneď po zapnutí hry. Tieto čísla klesajú ešte viac keď sa pozrieme na co-op mód. Tu prešla hru iba pätina hráčov (21.7%) a úvodný achievement získala približne polovica z celkového počtu (51.1%).
Pri približne 9 hodinovej dĺžke hry sa vám to môže zdať ako veľmi nízke číslo, ale bežný človek má na práci aj kopu iných vecí, prípadne si zahrá iné práve vychádzajúce hity, a k Portalu 2 sa tak vráti iba na odreagovanie. Zaujímavý je aj fakt, že médiami kolujú správy o tom, ako co-op hýbe svetom, avšak štatistiky z Portal 2 naznačujú, že to nie je tak úplne pravda a hráči sa z rôznych dôvodov radšej držia čisto singleplayeru. Vo Valve tak možno budú musieť na základe tohoto prieskumu prehodnotiť svoje nedávne vyjadrenia, v ktorých tvrdili, že s čisto singleplayer hrami skončili.
Čo dodať na záver, Portal 2 je aj napriek nie zrovna priaznivým štatistikám rozhodne úspechom pre Valve a skvelým titulom a vy by ste sa tak mali poponáhľať kompletne dohrať Portal 2, aby ste pomohli aspoň trocha napraviť štatistiky, určite svoj čas nebudete ľutovať.
zdroj: computerandvideogames.com, kotaku.com