- Štúdio Larian Studios po úspešnom vydaní CRPG hry Baldur’s Gate 3 prinieslo hráčom veľké množstvo zlepšení a opráv
- Teraz však chystajú plnohodnotnú podporu modov a to nie len pre PC, ale aj pre konzoly
Šéf vydavateľskej činnosti štúdia Larian Studios Michael Douse prezradil, že štúdio už dlho pracuje na cross-platform modovacej podpore pre hru Baldur’s Gate 3. Vydanie je podľa jeho slov naplánované na tento rok.
„Vo všeobecnosti o veciach nehovoríme, kým nie sú pripravené, ale ako ste sa mohli dočítať, robíme výnimku,“ napísal Douse. „Pracujeme na robustnom, multiplatformovom pláne podpory módov, ktorý bude zverejnený neskôr [v] tomto roku. Milujeme našu komunitu moddistov a chceme ich podporovať. Už sa to blíži.“
„Máme systém, ale je potrebné ho otestovať a stále na ňom pracovať. Sme z neho nadšení. Chápem, že je na nič, keď sa hra aktualizuje a módy sa pokazia. Naše komunitné tímy sa začnú rozprávať s komunitou moddingu a zacyklia sa v nej. Zatiaľ práca pokračuje.“
Douse prezradil, že plánom je ponúkať podporu úprav pre veci, ako sú triedy, používateľské rozhranie, prispôsobenie, kúzla a určité prostriedky a herné mechaniky.
„Chceme pre vás to najlepšie, čo zahŕňa vytvorenie systému, ktoré umožní autorom modov vydávať ich mody na rôznych platformách. Spolu s držiteľmi platforiem pracujeme na tom, aby sa to stalo skutočnosťou, a vytvárame tím na podporu kurátorstva módov. Naším cieľom je ponúknuť podporu pre mody, napríklad pre triedy, používateľské rozhranie, prispôsobenie, kúzla a určité prostriedky a herné mechaniky. Keďže to nie je malá úloha, dúfame, že počiatočné štádiá podpory modovania predstavíme v ďalšom veľkom patchi, ktorý je ešte niekoľko mesiacov vzdialený. Aj keď ste teraz možno frustrovaní, radi by sme s vami na tom spolupracovali – a máme v pláne osloviť autorov populárnych módov, aby sme sa o tom ďalej porozprávali a spoločne sa vyhli problémom v budúcnosti,“ dodal Douse.
Baldur’s Gate 3 vyšiel v auguste na PC (neskôr aj na PlayStation 5 a Xbox Series X/S.