- Blizzard chystá štvrtú sezónu hry Diablo IV a spolu s ňou sa chystajú do hry masívne zmeny základných herných systémov
- Zmeny sa týkajú lootu, systému craftingu a endgame aktivít
Je toto Diablo IV, alebo Diablo V? Zdá sa, že po začiatku štvrtej sezóny budeme mať pocit, že hráme kompletne inú hru, ako pri vydaní. Štúdio Blizzard totiž oznámilo masívne zmeny základných herných systémov hry. Zmeny sú tak masívne, že Campfire Chat stream trval dve hodiny.
Čo sme sa však dozvedeli? V štvrtej sezóne Blizzard kompletne zmení spôsob budovania postáv a prinesie do hry nové, viac flexibilné systémy. Cez nový crafting systém umožní zobrať drop a upravovať jeho affixy. Blizzard sa pri tomto systéme celkom zrejme inšpiroval u konkurencii – hrách ako Last Epoch či Path of Exile. Cieľom je tak dať hráčom do rúk nástroje na určovanie vývoja vlastností lootu, ktorý získajú.
Hráč tak napríklad získa kúsok lootu, ktorý vyhovuje jeho hernému štýlu, no nie kompletne. Môže tak použiť Tempered predmet, ktorý pridá kúsku lootu nový affix. V prípade, že ten nevyhovuje, tak môže hráč použiť Temper predmet na zmenu tohto affixu. Masterworking systém zas bude slúžiť na zlepšenie vlastnosti už prideleného affixu.
Získavanie lootu
Blizzard prinesie masívne zmeny do samotného lootu. Štatistiky predmetov budú zjednodušené a budú prinášať priame bonusy a z lootu sa vypustia štatistiky, ktoré neprinášajú benefit konkrétnym herným triedam (Sorcerer tak nebude získavať predmety s bonusovou silou).
Legendary predmety vo World Tier 4 takmer vždy padnú s maximálnou silou predmetov. Unique predmety budú padať vo World Tier 1 a 2 a Uber Unique predmety zas budú padať z monštier s levelom 55+. Hráči budú môcť meniť Legendary a Unique predmety s ostatnými hráčmi. Zvýši sa množstvo Gold potrebné na zmenu štatistík predmetu. Každý Legendary Aspect bude dostupný v Codex of Power. Pri zničení Legendary predmetov budú najlepšie aspet rolls pridané do Codex of Power na neobmedzené používanie na iných predmetoch.
Cieľom týchto zmien je umožniť hráčom okúsiť budovanie buildov v skorších fázach hry ako doteraz.
Nový endgame obsah
Zmeny sa chystajú aj do endgame obsahu. Helltide podujatia sa budú vyskotovať vo všetkých World Tiers. Po svete sa bude pohybovať nový boss Andariel s rovnakými predmetmi ako Duriel. The Pit of Artificer ponúkne náhodné dungeony so zvyšujúcou sa náročnosťou a vďaka tomuto obsahu budete môcť získať vzácne materiály na crafting.
Noví Tormented bossovia budú mať vyššiu šancu na získanie Uber Uniques predmetov a pri prvom zabití ponúknu predmet Resplendent Spark.
Blizzard plánuje aj balansové zmeny jednotlivých herných tried, QoL zmeny a vylepšenia atď.
Z dôvodu masívnych zmien Blizzard odložil vydanie štvrtej sezóny Diablo IV až na 14. mája 2024. A ešte predtým, ako ich vypustí do sveta plánuje zmeny otestovať spolu s hráčmi v PTR, ktorý sa začne 2. apríla na PC a potrvá týždeň.