- Bývalý šéf Xboxu Peter Moore poskytol rozhovore pre IGN, kde sa venoval nedávnemu prepúšťaniu v Xbox a PlayStation divíziách a budúcnosti herného priemyslu
- Moore si je istý, že o budúcnosti konzol sa teraz vedú veľké debaty nie len v Microsofte, ale aj v Sony.
Aká je budúcnosť konzol? Konzolový trh totiž odmieta rásť. Spoločnosti ako Sony a Microsoft upravujú svoje stratégie. Tie majú na jednej strane priniesť rast a na druhej strane by dokázať ustáť masívne výdavky, ktoré sú s prevádzkovaním konzolového ekosystému potrebné.
Prečítajte si tiež
Bývalý šéf PlayStation: Exkluzivita je achillovou pätou veľkých hier
Bývalý šéf SEGA America, Xboxu a EA Sports Peter Moore v rozhovore pre IGN prezradil, že konzoloví výrobcovia v súčasnosti vedú debaty na túto tému: „Myslím si, že je to naozaj vážna otázka, ktorú si určite kladú v Tokiu, Redmonde, Washingtone, Kjóte,“ povedal pre IGN. „Práve na tom teraz všetci pracujú, pretože keď začínate túto novú generáciu, musíte byť pripravení absorbovať miliardové straty.“
„A je na to priemysel, vzhľadom na prepúšťanie a všetko, čím práve prechádzame, pripravený? Pozrite sa na spoločnosť Sony, ktorá prepustila 900 ľudí – veľa v Spojenom kráľovstve. Moje dve najstaršie dcéry pracujú v EA, sú v poriadku, ale stále sa obzerajú cez plece.“
„Takže si myslím, že odpoveďou na vašu otázku sú otázky, ktoré sa teraz kladú, a všetko sa bude odvíjať od toho, ako budeme pokračovať vo vývoji čipov? Aká je úloha umelej inteligencie? Nemôžete od toho odvrátiť zrak.“
„Sú tieto spoločnosti ochotné ísť do ďalšieho niekoľkomiliardového kola? A zároveň sa pripravujete na ďalší cyklus, v ktorom hráči nemusia prijať konzolu a jednoducho si povedia, viete čo? Toto nepotrebujem, sú ťažké časy. Mám svoj telefón, užívam si to, čo mám na svojom telefóne. Je tam veľa hier, ktoré si môžem zahrať.“
„Ak sa mi to nepodarí, mám samozrejme svoj PC alebo Mac, tam si môžem robiť, čo potrebujem. A naozaj musím utrácať päť, šesťsto dolárov za hardvér na mieru len preto, aby som mohol hrať hry? Toto je otázka pre spoločnosti, ale aj pre hráčov.“
Rovnaká otázka, ako v minulosti
Moore prezradil, že vyhodnocovanie pozície konzol na trhu bolo štandardom aj v minulosti. Preto je možné, že Sony aj Microsoft dôjdu k rovnakému záveru, ako počas X360 generácie: „Áno, Xbox 360, počas druhej polovice života. Máte túto obavu. Ak ste vtedy mysleli na niečo, čo sa začalo v polovici roku 2000, ako vyzerá koniec desaťročia a aké dlhé boli cykly – zvyčajne päť, šesť rokov – a ako to vyzerá za päť, šesť rokov? Budeme potrebovať ďalší?“
„No, odpoveď nakoniec bola áno, ale otázky sa kládli už vtedy. A prečo? Pretože máte rýchlejšie a lacnejšie širokopásmové pripojenie, ktoré je všadeprítomné takmer v každej domácnosti. Chcem povedať, že otázky sa kladú, ako sa kladú už 20 rokov. Sme pripravení finančne sa opásať na boj a všetky náklady na rozvoj, rozvoj čipov?“
„Čo dokáže PS6, čo nedokáže PS5, čo by ľudí prinútilo preskočiť z PS5, alebo to isté s Xboxom, to isté so Switchom, však? A myslím si, že aj na to sa spoločnosti pozerajú. Čo môžeme urobiť, aby sme predĺžili tento životný cyklus?“
„A potom, ak ste Microsoft a ste Phil Spencer, prichádza Satya Nadella a hovorí: „Dobre, aká je tu budúcnosť a ako to zapadá do najväčšej stratégie cloudu s Azure, s AI? Čo robíme s vývojom hier s umelou inteligenciou? Ako robíte hry rýchlejšie, lacnejšie, s menším počtom ľudí? To sú všetko otázky, ktoré sa podľa mňa kladú.“
Moore bol šéfom Xbox divízie od roku 2003 do 2007. Je tak tvárou najväčšieho úspechu Xbox divízie v histórii – konzoly Xbox 360. No zároveň je aj tvárou Red Ring of Death.