- EA počas prezentácie finančných výsledkov okomentovalo komerčný neúspech hry Dragon Age: The Veilguard
- Podľa nich hre chýbal zdieľaný svet a ďalšie live service prvky
Debata o tom, prečo Dragon Age: The Veilguard komerčne zlyhal je fascinujúca. Zahŕňa všetko od „woke“ vecí, cez prílišný odklon od koreňov série a to od vizuálu až po plytkú hrateľnosť (oproti predchádzajúcim dielom). Zdá sa však, že EA má tak trochu iný názor.
Podľa šéfa EA Andrewa Wilsona totiž hra zlyhala, pretože jej chýbali live service prvky. Skonštatoval, že hráči túžia po „zdieľaných svetoch a hlbšej angažovanosti“ a nový Dragon Age to neponúkol.
„Tretí štvrťrok nebol takým finančným výsledkom, aký sme chceli alebo očakávali,“ povedal Wilson počas dnešného finančného hovoru. „Ako líder v oblasti globálnej zábavy vieme, že skvelé tituly – aj keď sú vytvorené a dodané s vybrúsenou realizáciou – môžu niekedy nesplniť naše finančné očakávania.“
„Aby hry prekročili rámec základného publika, musia sa priamo napojiť na vyvíjajúce sa požiadavky hráčov, ktorí v tejto obľúbenej kategórii čoraz viac vyhľadávajú funkcie zdieľaného sveta a hlbšie zapojenie popri kvalitných príbehoch. Hra Dragon Age mala kvalitný štart a bola dobre hodnotená kritikmi aj tými, ktorí ju hrali; na tomto vysoko konkurenčnom trhu však nenašla odozvu u dostatočne širokého publika.“
Finančný šéf EA dodal: „Historicky boli príbehové trháky hlavným spôsobom, akým náš priemysel prinášal hráčom obľúbené duševné vlastníctvo. Finančné výsledky hry poukazujú na vyvíjajúce sa prostredie v odvetví a posilňujú dôležitosť našich krokov zameraných na prerozdelenie prostriedkov smerom k našim najvýznamnejším príležitostiam s najvyšším potenciálom.“
Obavy o Mass Effect a história vývoja Dragon Age
Nový Dragon Age pritom mal byť live service hrou. To bolo ešte v roku 2017, kedy bola hra vo vývoji pod označením Morrison. EA však po neúspechu Anthem umožnilo BioWare reštartovať vývoj Dragon Age. A to do podoby „štandardnej“ príbehovej RPG hry. Ani takto však nový diel úspech nedosiahol.
Otázne je, čo tieto konštatovania spravia s vývojom novej Mass Effect hry. Ak si EA naozaj myslí, že hráči v súčasnej dobe nemajú záujem o príbehové hry bez live service prvkov, tak to pre budúcnosť vývoja tejto hry neveští nič dobré. A to všetko popri fakte, že vývoj hry už teraz prenasledujú rôzne problémy.
Dragon Age minul interné očakávania EA o 50% v priebehu prvých troch mesiacov. Hra dosiahla do konca decembra 1,5 milióna hráčov.