Prince of Persia: The Sands of Time

Titulný obrázok pre Prince of Persia: The Sands of Time

Prince of Persia: The Sands of Time je počítačová hra a videohra z pohľadu tretej osoby, ktorá obsahuje puzzle a akčnú adventúru, ktorú vydala spoločnosť Ubisoft. Bola vydaná 21. novembra 2003 a je reštartom prelomovej série videohier Prince of Persia, ktorú v roku 1989 vytvoril Jordan Mechner. Hra The Sands of Time, vyvinutá interne v spoločnosti Ubisoft Montreal, úspešne zachytáva mechaniku pôvodnej plošinovky a rozširuje ju na 3D generáciu. Skorší pokus spoločnosti The Learning Company previesť hru do 3D (Prince of Persia 3D) vyšiel v roku 1999, ale napriek počiatočnému dobrému prijatiu sa nedokázal dostatočne predať a spoločnosť zodpovedná za pôvodnú trilógiu už zatvárala dvere. Hra bola chválená za svoje vizuálne spracovanie, precízne vyladené herné mechanizmy a pútavý príbeh, za čo získala niekoľko ocenení. Hra bola vyvinutá pre PC, PlayStation 2, GameCube, Xbox a neskôr aj 2D-verzia pre Game Boy Advance a mobilné telefóny. Úspech hry The Sands of Time viedol k trom pokračovaniam: Prince of Persia: Warrior Within (2004), Prince of Persia: The Two Thrones (2005) a Prince of Persia: The Forgotten Sands (2010). Remasterovaná verzia hry The Sands of Time vo vysokom rozlíšení bola vydaná na PlayStation Network pre PlayStation 3 16. novembra 2010.

Oficiálne odkazy:
Dátum vydania:
PlayStation 3 - 16.11.2010
PC (Microsoft Windows) - 30.11.2003
PlayStation 2 - 6.11.2003
Xbox - 12.11.2003
Nintendo GameCube - 18.11.2003
Žáner: 2D, Adventúrne
Platformy: PC (Microsoft Windows), PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox, Nintendo GameCube
Vývojár: Ubisoft Montreal
Vydavateľ: Nintendo, Sony Computer Entertainment
Herné módy: Hra pre jedného hráča (Singleplayer)
Séria: Prince of Persia
Herný engine: Jade
Pohľad hráča: Pohľad z tretej osoby (Third person)
Alternatívne názvy: PoPSoT, Prince of Persia: Las Arenas del Tiempo, Prince of Persia: Le Sabbie del Tempo, Prince of Persia: Les Sables du Temps, PoP: SoT, Princ Persii: Peski Vremeni, Prince of Persia: Písky času, Prince of Persia: Piaski Czasu, Prince of Persia: Jikan no Suna, Bosi Wangzi: Shi zhi Sha
Príbeh hry:

Perzský kráľ Šaraman a jeho syn, známy len ako Princ, prechádzajú Indiou cestou do Azadu a s pomocou zradného vezíra miestneho maharadžu dobývajú mesto. Počas bitky sa princ snaží získať česť a slávu vo svojej prvej bitke a zamieri rovno do maharadžových pokladníc, kde objaví bájne Piesky času bezpečne uložené v ich presýpacích hodinách a Dýku času, o ktorej sa rýchlo dozvie, že dokáže vrátiť čas o krátky čas späť. Keď princ daruje dýku svojmu otcovi, zradný vezír ju požaduje ako platbu, ale kráľ Šaraman ju odmietne. Peržania potom pokračujú v ceste do Azadu s bohatstvom zajatcov, ktorých vzali maharadžovi, medzi ktorými je aj maharadžova krásna dcéra, princezná Farah. V Azade vezír, ktorý je teraz v službách kráľa Šaramana, oklame princa, aby použil dýku na uvoľnenie Pieskov času z presýpacích hodín. Kráľovstvo pohltí strašná piesočná búrka a Piesky času premenia všetkých obyvateľov paláca na príšery. Len princ, Farah a vezír zostanú nezmenení vďaka svojmu majetku: dýke, medailónu a palici. Uprostred katastrofy vezír žiada od princa dýku, ten však odmietne a podarí sa mu utiecť. Princ sa čoskoro spojí s Farah v snahe vrátiť Piesky času do presýpacích hodín, ktoré vezír premiestni na vrchol Veže úsvitu. Ako postupujú palácom, dvojici neustále stoja v ceste Pieskové príšery (vrátane pieskom posadnutého kráľa Šaramana) a smrtiaca sieť pascí, ktoré sú nastražené v nádeji, že príšery zabijú. Princ sa neustále opotrebúva, až z jeho princovskej zbroje zostanú len čriepky a telo má pokryté krvavými ranami. Hoci princ spočiatku Farah nedôveruje kvôli zlému zaobchádzaniu Peržanov s ňou, postupom času sa títo dvaja začnú zbližovať Po strašnej bitke pri výstupe na Vežu úsvitu sa dostanú k Presýpacím hodinám a chystajú sa dokončiť svoju misiu, keď princ zaváha a zrazu má podozrenie, aké sú Farahine skutočné motívy. Skôr než Farah stihne princa presvedčiť o opaku, vezír sa postaví dvojici a pomocou svojej magickej moci uväzní Farah a princa v hrobke. Kým čakajú na smrť v hrobke, Farah rozpráva princovi, ktorý podobne ako ona odhalí svoju klaustrofóbiu, príbeh, ktorý ešte nikdy nikomu nepovedala, o tom, ako jej matka v detstve povedala o tajnom čarovnom slove, ktoré jej pomôže uniknúť všetkému, čo ju vystrašilo: "Kakolookia". Len čo princ toto slovo zopakuje, akoby zázrakom sa ocitne v tajomnom tuneli, ktorý sa vinie do vysnívaných kúpeľov, ktoré pripomínajú čarovné fontány, ktoré princ predtým používal na zvýšenie svojho zdravia. Tam stretáva Farah, ktorá ho pozýva do svojho kúpeľa; počas kúpania sa princ a Farah konečne milujú a nachádzajú v sebe útechu uprostred svojej nebezpečnej situácie. Keď sa potom princ prebudí, ocitne sa späť v hrobke a zistí, že čarovná jaskyňa bola len sen, ale on veril, že ho zdieľala aj Farah. Farah, dýka a jeho meč sú však preč, takže mu zostal len Farahin medailón, ktorý ho chráni pred Pieskami času. Princ, ktorý našiel nový meč, ktorý pri kontakte ničí piesočné príšery, prenasleduje Faraha a opäť ho dostihne na vrchole Veže úsvitu, na ktorú musí vyliezť zvonka. Keď sa princ konečne dostane na vrchol, nájde Farah, ktorú premáhajú piesočné príšery, a ona visí nad útesom za dýku, zatiaľ čo princ chytá čepeľ; a Farah, ktorá si uvedomuje, že princ zomrie, aby ju zachránil, sa namiesto toho obetuje a pustí dýku; a verná hernému proroctvu "ak chceš žiť, zomri v láske" padá na smrť do miestnosti s presýpacími hodinami pod sebou. Princ sa potom pokúsi použiť dýku, aby ju zachránil, ale zistí, že zásobníky piesku sú prázdne, pretože Farah ich všetky použila. Princ, rozzúrený smrťou svojej milovanej, použije dýku na zmasakrovanie posledných pieskových príšer vo veži a zostúpi plakať nad Farahiným telom. Kým princ smúti, z tieňa sa vynorí vezír a ponúkne princovi spoluprácu na svojom zlom pláne, sľubujúc mu večný život; princ však nahnevane odmietne, pretože tí, ktorých miloval, zomreli, a skôr než ho vezír stihne zastaviť, princ vrazí Dýku času do presýpacích hodín a vráti čas do noci pred inváziou do maharadžovho kráľovstva. Princ sa prebudí, stále s Dýkou času, a tajne si nájde cestu do Farinej spálne, kde jej vyrozpráva celý príbeh, ktorý si ona nepamätá, pretože sa ešte nestal. Vezír však princa objaví a v obave, že jeho plánovaná zrada je už odhalená, sa pokúsi Farah aj princa zabiť, pričom im povie, že trpí súchotinami a v každom prípade zomrie a že jeho plánom je vyliečiť jeho blížiacu sa smrť večným životom. V následnom boji princ vezíra zabije. Potom vráti Dýku času Farahovi, ktorý sa pýta, prečo si princ vymyslel taký neuveriteľný príbeh, aby dokázal vezírovu zradu. Princ potom pobozká Farah v nádeji, že si to zapamätá; ona však jeho ponuku odmietne, a tak princ použije dýku, aby bozk vymazal, a namiesto toho jej falošne povie, že to bol len príbeh. Keď sa však Farah opýta princa na jeho meno, odpovie jej: "Hovor mi len Kakolookia." Potom odíde a Farah zostane ohromená.

Vekové odporúčanie:
ESRB rating TPEGI rating 12GRAC rating 15+CERO rating BUSK rating 16ClassInd rating 16
Screenshoty:
 * Metadáta hier poskytuje IGDB / Games metadata is provided by IGDB