Pri veľkom množstve titulov, ktoré sa na steam greenlighte objavujú, je ľahké prehliadnuť zaujímavé projekty. Ak ide ešte o hry so survival prvkami, ktorých počet neustále rastie, je to ešte ťažšie. Jeden český vývojár sa ale nevzdal a rozhodol sa priniesť hráčom niečo zaujímavé a žáner obohatiť o nové prvky.
Novus Inceptio je ambiciózny projekt, ktorý by mal potešiť každého fanúšika survival hier. Žánrovo pôjde o postapokalyptické MMORPG s prvkami sci-fi a fantasy. Nepôjde o klasické MMORPG, ale ako už bolo spomenuté, hra sa bude zameriavať hlavne na prežitie. Hra sa bude odohrávať s svete, ktorý postihla katastrofa a bude na hráčoch, aby zistili, čo sa stalo. Netreba ale očakávať veľké množstvo NPC a questov – tých bude v hre minimum. Budovanie novej civilizácie a preskúmavanie planéty bude plne v rukách hráčov.
Jedným z najzaujímavejších aspektov Novus Inceptio je spôsob tvorby postavy. Hráči budú mať na výber iba jednu rasu – ľudí. Budú si môcť zvoliť pohlavie, ale to je všetko. Žiadne preddefinované povolania, profesie ani nič podobné. To dá hráčom možnosť zamerať sa na čo chcú a nebudú nijako limitovaní. Vlastnosti postavy sa odvíjajú od toho, čo hráč robí. Využívané vlastnosti sa zlepšujú a tie, ktoré hráč nepoužíva sa postupom času zhoršujú, postava sa v danom smere stáva menej šikovná.
Herné postavy budú starnúť a to bude mať za následok niekoľko faktov. Vek bude ovplyvňovať schopnosti postavy – napríklad mladá postava bude silnejšia v boji s mečom, ale nebude mať dostatok skúseností na ovládnutie mágie. Staršia postava už bude skúsená a bude schopná dobre používať mágiu, ale jej telo už bude slabšie a tak nebude boj so zbraňami tak efektívny ako v mladosti.
So starobou je spojená aj smrť, nie je to ale jediná príčina, na ktorú môže hráč zomrieť. Takisto ho môžu zabiť aj choroby, zranenia, hlad a podobne. Keď hráč zomrie, bude mať možnosť objaviť sa znovu na mape ako klon svojej pôvodnej postavy. Postihom bude, že skilly budú mať defaultnú hodnotu. Predísť tomu sa ale dá tým, že si hráč urobí zálohu svojej DNA, čím si zaistí, že nadobudnuté zručnosti nestratí.
V prípade, že hráč zomrie na starobu, má buď možnosť pokračovať v hre ako svoj potomok – bude sa jednať o novú postavu, ktorá bude mať mix DNA pôvodnej postavy a inej postavy, ktorú si hráč zvolí. Potomok bude mať dedičné právo na všetky predmety pôvodnej postavy a jeho vlastnosti budú určené na základe vlastností rodičov. Hráč sa v roli potomka ocitne v hernom svete ako 18 ročný.
V hre bude plynúť čas a jeden herný deň bude predstavovať 4 hodiny nášho času. V hre sa bude striedať deň a noc, meniť počasie a to bude ovplyvňovať celkové fungovanie sveta. Celý herný svet bude generovaný v reálnom čase a hráči ho budú môcť ovplyvňovať. Svet bude obsahovať World objekty, ktoré mu dajú predefinovaný stav a podobu, ale s každým z nich budú môcť hráči interaktovať. Hráči budú môcť rúbať lesy, ťažiť suroviny, prekopávať sa zemou, ale zároveň budú môcť sadiť rastliny, farmárčiť a budú môcť budovať stavby a vytvárať vlastné predmety, ktorých vlastnosti sa budú odvíjať od použitých materiálov.
Na začiatku hry sa hráč objaví uprostred divokej prírody a bude na ňom, aby dokázal prežiť. Trochu mu bude pomáhať osobný robot, ale nebude sa dať spoľahnúť, že zabezpečí všetko potrebné. Pomocou noža a základných nástrojov bude musieť hráč v prírode uloviť potravu alebo nájsť jedlé rastliny a bude musieť byť schopný ubrániť sa pred nebezpečím divočiny.
Jednou z prvých úloh bude vytvoriť si vlastný domov. Hráči si budú môcť vďaka prvku Privat Housing postaviť vlastné budovy, s pomocou pomocníkov, ktorí budú na budovách pracovať aj v prípade hráčovej neprítomnosti. Navyše bude podporovaná interakcia medzi hráčmi a tak budú vznikať väčšie zoskupenia pomocou Clan Housing – dediny. Hráči budú môcť staviať aj mestá a za pomocou podpory ostatných hráčov bude môcť byť niekto zvolený aj za starostu, vládcu danej oblasti. Mestá budú ovplyvňovať fungovanie celej oblasti, respektíve kontinentu a ich vybudovanie bude jednou z najnáročnejších aktivít v hre.
Pri hre takéhoto typu je samozrejmé, že nie všetko pôjde pokojne a hráči sa občas pustia do bojov. Novus Inceptio bude podporovať Open World PVP, kde hráči budú môcť bojovať kdekoľvek a kedykoľvek. Zároveň dá ale hráčom istý stupeň ochrany. Pomocou DNA otlačku si bude môcť hráč poistiť predmety – nebude ich môcť použiť nikto iný ale zároveň už nebudú môcť byť vymeniteľné s inými hráčmi. Bude prítomná istá forma offline ochrany pozemkov a osád a aj ochrany pred napadnutím iným hráčom. Ak vás niekto zabije, budete môcť podať trestné oznámenie a vrah dostane kriminálne body. Pri ich raste sa naskytne možnosť vydať odmenu na hlavu hráča a tak sa stane hľadaným kriminálnikom a bude si musieť dávať poriadny pozor.
Novus Inceptio vyzerá mohutne a zdá sa, že má hráčom naozaj čo ponúknuť. Na Steam Greenlighte je spustená kampaň, ktorá predstavila prvé ukážky gameplayu. Zaujímavým faktom celého tohto titulu je to, že zatiaľ je produkovaný iba jedným českým vývojárom. V budúcnosti by sa ale mal tým stojaci za hrou rozrásť.
{embed_video }
Odkaz na Steam Greenlight.