• Prečo Sony zverejnilo informácie o Playstation 5 práve teraz?

• Titanfall 3 tak skoro nebude!: Respawn ho odkladá, aby sa sústredil na Apex Legends

• Ďalší zdroj potvrdzuje, že Xbox Anaconda bude výkonnejšia ako Playstation 5

• RECENZIA: Days Gone je skvelou jazdou, ktorú však trochu brzdí technický stav

• Šéf Epicu: Keď Valve zmení podiel z predaja, tak prestaneme kupovať exkluzivity

LEGO Harry Potter: Years 5-7 - Recenzia PS3

LEGO hry prišli so skvelým konceptom, ktorý chytil tisíce hráčov rôznych vekových kategórií na celom svete. V posledných mesiacoch sa ale začalo šuškať o tom, že sa týmto konceptom zrejme čoskoro hráči prejedia. Kúsok pravdy na tom možno je, ale Harry Potter Years 5 - 7 rozhodne nebude tým dielom, ktorý by úpadok začínal.

A to napriek tomu, že oproti prvému dielu 1 - 4 pôsobí skôr len ako druhá polovička bez zásadných noviniek. Ale fanúšikovia sa znovu môžu tešiť na zábavné a vynikajúco upravené levely, mnoho možností pre zberateľov a klasický humor vlastný tejto sérii. S novinkami to však nie je až tak zlé. Pribudlo pár schopností pre postavy, hub-svety sú väčšie a môžete v nich toho preskúmavať ešte viac ako v predošlom diely a charakterov na odomknutie je cez dvesto. Dvesto je aj zlatých lego kociek na pozbieranie, dvadsať špeciálnych vylepšujúcich cheatov, s ktorými sa môžete niekedy naozaj vyblázniť a mnoho ďalších vecí. Môžete sa do nich pustiť, ale nemusíte. Každopádne ponúkajú hodiny herného obsahu a ak si dáte načas, hra vám vydrží podobne ako iné časti série na dlhší čas.

Pokiaľ sa tieto veci rozhodnete ignorovať a vydáte sa len po hlavnej príbehovej línii, tak titul na komplexnosti očividne stratí a ku koncu sa dostanete podstatne rýchlejšie. Každopádne čaro LEGO hier spočíva v ich hravosti, priťahujúcej malých aj dospelých. Práve tá podnecuje hráčov k prehľadávaniu každého kúta úrovní a nachádzaniu tajných miestností. Gameplay je nezmenený, hlavnou náplňou sú rôzne nápadité skladačky otvárajúce postup do ďalšej časti, k čomu vám pomôžu rôzne charaktery s odlišnými schopnosťami. Ak ste čítali knihy, tak viete, že Ronov otec je fanatik do muklovských zariadení a prístrojov, a preto ak bude treba pre postup ďalej niečo opraviť, stane sa nenahraditeľným. Rovnako je to s ostatnými postavami.

Ako je to už očividné z názvu, príbeh sa zameriava na vyrozprávanie udalostí piatej, šiestej a siedmej knihy. Tie sú oproti prvým štyrom podstatne temnejšie, ale vývojári z Traveller´s Tales dokázali aj tieto udalosti podať s tradičným LEGO humorom, ktorý bez toho aby akýmkoľvek spôsobom urážal pôvodný materiál, dokáže ukázať úplne všetko, vrátane dramatickej smrti, veľmi odľahčene. Nehovoriac o parodovaní niektorých scén z filmu, ako napríklad Harryho pokusy „randiť“. Čo ale naozaj zaujme je aj možnosť aktívne sa zúčastniť udalostí, ktoré vo filme ani v knihách neboli priamo ukázané, ale len spomenuté. Pamätáte si na legendu o troch bratoch, ktorí sa snažili ujsť smrti, pričom vznikli tri bájne predmety, medzi ktorými bol aj neviditeľný plášť? Tak tu si za nich zahráte. Rešpekt ku značke a zvýšená pozornosť na detaily sú ďalšou silnou stránkou série.

Nezaostáva ani hudobná stránka, využívajúca všetky známe a obľúbené melódie z filmov, dopĺňajúc tak tú pravú atmosféru sveta Harryho Pottera. Aj vďaka nej budete v hre ako doma. Grafická stránka a animácie vyzerajú výborne a to aj vďaka LEGO štylizácii, kde sa skrátka nemá čo pokaziť. Práve animácie dodávajú cutscénam vtip. Nanešťastie si všetka tá štylizovaná krása vyberá svoju daň na loadingových časoch. Tie vedia byť niekedy pekne dlhé a to aj vtedy, keď len vchádzate do vedľajšej miestnosti. Okrem toho hra nemá žiadne výrazné zápory. Zábavná je aj v singleplayeri, ale pokiaľ máte možnosť, rozhodne vyskúšajte co-op, ktorý je vyriešený perfektne a kamera v ňom nikdy nerobí problémy.

Dalo by sa toho popísať viac, ale načo? Ak ste mali radi predošlé LEGO hry, hlavne s tematikou Harryho Pottera, tak s týmto najnovším dielom nešliapnete vedľa. Má všetko, čo robí túto sériu tak dobrou. Navyše pridáva zopár nových herných možností a s ľahkosťou prezentuje záverečné tri diely série o chlapcovi, ktorý prežil.

Zábavný gameplay
Vtipné a milé podanie príbehu
Zbieranie bonusov